Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: bilderfilmer
Läst 1290 ggr
LinaN
0

mini galopp (Film)

Okie, nu har jag snart sett allt….

Det här är inte riktigt klokt!

*tror knappt sina ögon*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

otrevligt sätt att få dem att springa men otroligt söta ponnies:O)

Johanna
0

haha.. oj oj..

LinaN
0

Jag föredrar ju konceptet framför "vanlig" galopp med jockeys, men att "jaga upp" dem med en tönt i hatt o med spö som sedan jagar dem runt banan….. itne ritkgit klokt…..

Förvånad

paronskrutten
0

Fy. Det finns inte ord :/

Helena

Lorita
0

Tur att det är förbjudet i Sverige

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

LinaN
0

#5 förbjudet med ponnygalopp? Vill minnas en show på globen eller var det skandinavium? Där ponnyerna förseddes med uppstoppade halmdockor på ryggen o sen fick de springa en bana med hö/halmbalar på…. minns dock inte om ngn jagade dem…..

lisette
0

tror iofs lorita menar att låta hästarna springa själv

Lorita
0

Jag orkar inte leta nu men någonstans står det om att driva hästar och denna filmen ligger på gränsen.

VeNyRa
0

määh! vars är världen påväg?? människor måste börja respektera djuren!!!

[PixelMollan]
0

såklart korkade japanliknande folk! Alltid korkade ideer!

Molla
0

#10 japanliknande - *hahaha* roligt formulerat! Skrattande

Sehvrin
0

Att låta hästarna springa själva är väl inte så farligt, hästar har ju faktiskt tävlingsinstinkt. Däremot att stressa dem så och jaga efter dem tycker jag är fel…

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

muirab
0

SUCK =/

Lizzan
0

Oj!

Mari
0

Haha vad gulligt ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

SK_SK
0

Fy svärord.

montana63
0

låt mig få ett gäng med japaner framför mig så ska jag göra likadant med dom det lovar jag.dom är ju totalt vidriga mot dessa små söta ponnies.

amsson
0

#tror inte att de blev jagade.. inte vad jag såg iaf.

kanske ta det lite lugnt med på hoppandet av japaner? risk att det övergår till hetts mot folkgrupp. det finns många korkade svenskar oxå som gör dumheter mot djur =/ tyvärr

Molla
0

#18 Vaddå inte jagade? De hlev omkringdrivna i början och sen resten utav hela banan… Inte snällt, speciellt det i början, sen tycker jag nog inte det var så illa.

Yessica
0

Usch! Stackars små ponnier! =/ Sjuuukt är vad det är!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Uno4ever
0

Jag tycker det inte är riktigt klokt. Att springa och jaga ponnyerna ur vettet för att dom ska springa, jag tycker att dom ska komma på ett annat sätt för att få dom springa, utan att göra dom livrädda och kanske hitta på något som gör att dom tycker att det är roligt också. Dom är ju så sjukt söta dom där små…Förvånad

nannan
0

#5 Jag kan berätta att de små ponnysarna på Globen (Och Flyingedagarna) är och var våra, och de hade lajbans. Med dockor på ryggen och lösa sprang de som tokar, men utav glädje och stolthet. En del hästar har naturlig bjudning, men att piska och skrämma dem till det här tycker jag också är fel. Våra ponnysar lider inte, det kan jag lova!

lisette
0

jag håler helt oc hållet med #18. inga nedlåtande kommentarer TACK!

Lorita
0

#18 hon sprang runt hela varvet med pisken, titta på filmen en gång till. Starten var ju inte vacker den heller, riktigt uppjagade så ponnyer.

Om det bara var Japaner, tyvärr ser man liknade även i Sverige Oskyldig hästar ska röra sig av egen framåtbjudning Flört

amsson
0

#19  & # 24 jag syftade på ponnierna på gloden! kanske inte framkom så tydligtOskyldig

Lorita
0

#25 ponnyna på globen dom tror jag inte blev drivna Skrattande jag har set det tidigare och då har dom mest sprungit för att det är kulFlört

svampi
0

Usch! Fast gud vad snabb han var ändå…

Kattapult
0

Tycker inte det ser särskilt trevligt ut :/

amsson
0

#26 ja precis. dom brukar ju sätta fart själva och rusa runt i manegenGlad det var väl till och med en utav ponnysarna som fuskade för nått år sedan och geanade innan för? haha

amsson
0

#26 ja precis Glad dom verka ju springa av egen vilja där och ha skoj. det var väl till och med en utav ponnyerna som fuskade nått år och geanade innan för? hihi

Kitty41
0

#6: De är vana galopp ponnyer och sprang som tusan själva utan att de jagade på dem!!! de ville iväg innan ens de hade släppt dem, tro mig, jag har träffat dem irl.

The-Photo
0

Ne de där såg inte så trevligt ut :(