snälla har nån lösning !!
hej TACK för svaren ! jag provde att leda henne förut i skogen en bit, hon bockade och inte och sånt , men hon små taktade och skummade jätte mkt och så ja … hon försökte springa förbi mej , fast hon lyckades inte , men jag var typ helt slut efter en liten bit bara, : ) (men hon är lung när jag leder henne till/från hagen..), i sommras var hon lung (inte för att jag gick så mkt med henne men jag gick med henne nåra gånger när hon hade kommit hitt, ) och i sommras longerade jag henne ca en gång varanan vecka, gick jätte bra, provade att longera henne för ca veckor sen tror jag att det var… gick inte så bra, hon ville ej gå ifrån "mitten"(vid mej asså) och om jag smackade på henne så sprang hon bara en LITEn ring runt …runt…runt mej .. sen började hon få lite "tok" ryck ,, så det slutade att jag fick ta in henne i stallet innan det skulle hända nån olycka typ (att hon kanske skulle råka sparka mej lr nått om hon började bocka osv) …
men igentligen så om hon skulle ha ont lr nått … varför är hon "lung" i padocken ? asså hon taktar ej i padocken och hon travar fiint .. hon kan väl lägga in ett bock språng men det händer inte ens varje gång jag rider i padocken … fast hon är ju mer "vildare" där oxå i padocken en var hon var i sommras….
ska gå och berätta för mamma nu var ni berättade för mej ,, TACK FÖR SVAREN!

brukar du alltid rida i paddocken?

?? vadå jag har ej skrivit dettta? asså jag har skrivit det ,, men inte som en ny "tråd" ??? jag vart helt paff när jag såg det .. (!?)
#1 ne inte alltid xD typ en gång varannan vecka, kan hända att det blir en gång i veckan någon gång .. fast nu har jag inte ridit i padocken på evigheter (känns så iaf:P) för det är blöt och "geggit" nu snön har smält bort : )

ahaaa det var detta de menade med dubbla trådar…