hur mkt har ni i reserv?
OM ngt skulle hända era hästar, har ni då sparat till ev vet.kostnader, och hur mkt i så fall? försäkringen täcker ju inte allt tråkigt nog, självrisken finns ju alltid kvar. hur stor självrisk har ni och hur finansierar ni den?
roger är till salu men mamma är emot att jag ska köpa, NU med motiveringen, "även om du lägger undan 500/månad så kan han skada sig första månaden och då har du inte råd!"

Jag lägger inte undan något till självrisken..skulle det hända något vet jag att jag kan fiska fram de pengarna endå..
jag lägger inte undan några pengar.

Lägger inte undan eftersom mina föräldrar betalar ifall det skulle hända ngt.
Vi lägger inte undan…

Lägger ingeting undan ifall att något skulle hända, har inga försäkringar på hästarna heller men jag har ju alltid mamma och pappa :)

Föresten, självrisken på Maggans försäkring är 2.500. Inte mkt egentligen om man jämför de priser veterinärkostnaden kan komma upp till. : )
Lägger inte undan. Lyriks knäppa försäkring täcker inget ändå.
jag lägger inte heller undan till just det.
men om olyckan inträffar och jag är pank så tar jag veterinär på faktura och stjäl pengar till ev. medicin från hus-kontot

Inte heller jag lägger undan. Jag vet att sambon ställer upp, och om han inte gör det finns föräldrarna. Men jag ska göra ett seriöst försök att få ordning på min ekonomi nu när jag har några år utan regelbundna träningar framför mig. Jag köpte Mangis när jag fortfarande studerade, och det var mycket extrajobb för att få plus och minus att stämma. Mamma agerade bank när så behövdes…
Vi lägger inte heller undan. Mamma och pappa står för alla hästkostnader då det är hela familjens och vi skulle kunna fiska fram pengarna om det skulle hända något.
Lägger undan och lägger undan.. Jag har tillräckligt mycket sparade pengar för att klara den utgiften i dagsläget. Och i värsta fall skulle mina föräldrar hjälpa till, om det skulle behövas.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag lägger inte undan, hon är rätt bra försäkrad och om nått allvarligt skulle hända så vet jag att ägaren och vi hjälps åt med pengar.

vad har ni för försäkringar då? har alla fast självrisk. ingen som har rörlig(%-sats)?
för övrigt så beslutade hon att inte sälja pållen då han låg för nära om hjärtat:D
#13 Agria, med fast självrisk.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

ojoj.. många som inte lägger undan! när jag skaffar häst ska jag nog försöka lägga undan iaf.. varför lägger ni inte undan?
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Lägger inte undan har dom pengarna på ett konto redan, som jag kan använda.
#13 Har just nu ingen försäkring 
jag har ingen försäkring på mina hästar.

Lägger inte undan men kan skaffa fram dom direkt ändå.
En regäl slant till material och oförutsägna utgifter

#17 ojj. olyckan brukar vara framme nör den abolut inte ska det. skriver om ett skräckscenario nu:
en jobbarkonpis till mamma har en dotter som ahr häst. de skulle resa utomlands och försäkringspremien skulle betalas in precis innan resan men det glömde/struntade dem i. inget hände med hästen när de var borta men några dagar efter de kom hem så kom hästen glatt gallopperandes emot dem när de skulle hämta(vilket den brukade göra) men de sista galoppsprången hängde inte bakkärran med på riktigt. de tog in hästen i stallet för att kolla lite mera men inne i stallet kollapsar pålle och dör. eftersom pålle inte var försäkad fick de aldrig reda på vad hästen dog av för de ville inte stå för obduktionen själva men det var troligtvis en enorm hjärtattack eller en enorm hjärnpropp eller tumör som sprack tror jag de sa. pålle som var ung och frisk, det skulle itne hända ngt men det gjorde det iaf….

#21# Stackars häst. Men den var kanske född med hjärtfel då. Klart man måste ha dom försäkrade. Så stora djur är dyra när dom blir sjuka ju.

#22 kanske, ingen vet och ingen lär få veta det heller. men han dog relativt fort och förhoppnigsvis inte alltför smärtsamt.

haha naj! ligger minus på hela 70:-! men mamma betalar.. de e ju faktiskt hennes häst endån

nope, inget sparat. men vet att det löser sig om det skulle vara något,
båda hästarna är försäkrade dessutom.
#21 Men vi har faktiskt varit så duktiga att vi skickat in en ansökan om försäkring ;) Men det var två veckor sen så den har väl blivit avslagen =(
#13 Lyrik har Agria begränsad (gamla A2), nu bara veterinärvård eftersom han är 26 år.
hur gör man med försäkring på skadade hästar då?jag har ju ingen försäkring.men om jag skulle fixa en hur går det till då?tänkte på arne som har en skada som troligtvis inte blir helt bra.

Alla mina djur har bra försäkringar, men jag har ändå 20 000 som ligger i mina föräldrars kassa skåp om någo skulle hända
Jag fick göra kjejsarsnitt på en hund för ett par år sedan, hon va försäkrad, men hon va fel ras, kjejsarsnitts försäkring behövde tydligen tecknas separat på vissa raser. Det kostade mig nästan 30 000 att få hem henne, tack och lov att jag hade pengar då. Nästa gång kanske man inte har så mycket pengar i bakfickan då är det bra att ha lite undansparat.
#28 Det blir inte lätt att fixa försäkring. Möjligtvis att du kan få en Agria Begränsad (A2). Ring och prata med dem så får du se :)

#29 om du inte hade kunnat fixa pengarna vad hade dom gjort då?
30# jag kan ingenting om sådant här.var meningen att jag skulle ha fixat det innan jag flyttade hit till eget hus men så smet ju hästarna och han blev ju sjuk…..så nu blir det ju som sagt lite svårare.men jag får ringa till dom får jag se vad dom säger.

#31 Man får inte hem hunden förrän man har betalat, detta gäller även hästar.
Vad många som inte har försäkrnig på sina hästar, känns inte det riskabelt? Jag menar, man vet ju aldrig hur högt vet.kostnaderna kan skjuta iväg.. =)
Jag lägger inte heller undan ngt, har ju som sagt försäkring som täcker allt, blir i princip bara självrisken man behöver betala.
jag har inget sparat. jag har heltäckande försäkring så om något händer betalar jag bara 2000 kr i självrisk som dessutom delas med halvfodervärden.
skulle det krisa av någon anledning så lånar jag nog av mamma.

Jag har alla mina 17ponnier försäkrade. Lägger inte undan utan hoppas det löser sig ändå. För ca 8 år sen hade jag en oförsäkrad unghäst som fick kolik. Tre LÖRDAGAR (så klart) var vet. ute men hittade inget. Till slut fick hon åka till djursjukhuset och stå där i fyra dygn. Som tur var fick jag låna de 14000 det kostade trots att de inte hittade nåt fel. Två dygn efter hemkomst fick hon avlivas. Hade hon varit försäkrad hade det, dels kostat bara självrisken, dels hade försäkringsbolaget täckt upp för betalning till en buköppning. Då kanske de hade kunnat felet, och räddat henne. De 40000kr det skulle kostat mig då, utan försäkring fanns inte…
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
#13 Är det någon som inte har fast självrisk…?
Jag lägger inte undan, men har pengar över om det skulle behövas… Och skiter det sig så finns min snälla far :)

#37 jag ahde för mig att de flesta försäkringsbolag för ett tag sedan hade fast självrisk men sen ändrade dem villkoren så de flesta fick rörlig. men jag 0 koll, bara ngt jag fått för mig då….
#38 Jag tror dom ändrade villkoren bara, så det blev billigare om man hade rörlig självrisk…

#39 oki..då var jag inte helt ute och cyklade iaf;)
Jag är inte ens säker på att jag har rätt :)

det är rätt tills ngn bevisar att det är fel
Jag håller med du! :P
Folksam har bara rörlig. ;) Sveland också har jag för mig…
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Har inte ett öre undanstoppat - men om det skulle hända ngt så finns det snälla människor i min närhet som jag kan låna av. Lånade för ngn månad sedan 16000:- av pappa för ett transportköp…