Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 477 ggr
jn84
0

Hur mycket är han värd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag insåg jag att jag kommer att dö den dagen jag måste lämna tillbaka Dandelion.

Red ut ensam för första gången på säkert ett halvår. Har varit lite rädd för honom efter alla avflygningar. Dessutom blir han så himla hingstig när det är andra hästar i närheten och det är det typ överallt man rider där dom står på bete. Plus att han inte riktigt har kommit till ro på nya stället utan är lite extra nervös.

Men idag var han en riktigt klippa! Vi red ut på enorma fält och rejsade på härs och tvärs över det gröna gräset. Och han var så himla mysig! Visst blåste han upp sig lite när stona med alla föl kom för att titta, men han var inte det minsta dum. Bara alldeles, alldeles underbar =D

Så, jag måste ju undersöka möjligheterna att köpa honom själv Oskyldig Visserligen säger hans ägare att de aldrig kommer sälja honom eftersom de haft honom sen födseln, men jag tycker det verkar onödigt att ha en häst som bara "går och skräpar".

Hur som helst.

Han är ett 8-årigt svenskt halvblod. Han är hopphäst, men vet inte vem hans pappa är. Har hört namnet Robin Z dyka upp i sammanhanget, men har inte en aning om det stämmer..

Han är tränad hoppning med ägaren men bara startat klubbtävling för unghäst. Han hoppar på allt, vägrar aldrig (om det nu spelar någon roll). Är jobbig att lasta, gillar inte att duscha. Har aldrig varit skadad mer än en lymfangit och nån oförklarlig hälta.

I dressyr är han grymt lättriden, går nog att jobba honom ganska långt men för tillfället kan han inga svårare grejer.

Vad tror ni?

Har jag råd? ^^

(bilden är tagen om rubhel)

Cilla89
0

halvblod, 8 år, med robin Z i stammen.. 40-50.000..

reddie
0

Ingen aning egentligen. Men med rätt stam så minst 50000:-

horspawer
0

Vad roligt med härliga ridtur=) Han ser väldigt fin ut

Mandysan
0

Minst 50 000… Jag skulle räkna med 65 000….

jn84
0

#3 Ja, till skillnad från mig! Haha =)

AliceL
0

om han inte är tävlad och inte har några resultat så tja, runt 50 000 om hans stam nu är så bra.. :) vet du hur han är på tävling?

Eve
0

Vad kul att du har kiommit till ro med honom igen :).. Du får säga till om du vill ha mer hjälp i dressyren eller hoppningen, jag hjälper gärna till, både från marken och ryggen, det vet du :)..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

jn84
0

#7 I know =)

Men för tillfället så blir det inte mycket dressyr. Jag törs inte rida på volten efter att vi nära på gick omkull i galoppen förut för att det är så mjukt. Har ridit en del på ängarna och han går kanon! Bara jag som måste träna på sitsen. Men jag vet ju hur jag ska göra nu iaf =)

Dessutom kan jag inte hämta in bara honom för tillfället. Han har fått Lykka-noja och bara måste hålla koll på henne hela tiden. Och att lämna Rappe ensam med henne går han inte med på ^^

Eve
0

#8 - hehe..jo, jag ahr märkt det.. han blev jätteledsen när jag tog ut henne ur hagen i måndags,,

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Mozen
0

60-65 000

[louise80]
0

50-65000