Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 910 ggr
Viickan_
0

Hur ofta rider DU din häst ? (:

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag rider min häst ungerfär 6 dagar i veckan, och en vilodag. Är de för mkt ? För om jag inte rider henne så ofta känns de som hon blir svinpigg :P . Fast hon är pigg jämt. Rider ut mycket och så .

Hur ofta rider Du din häst ? (: Tack för svar

/ Bilden är min lilla ponny, inte hästen jag pratar om ;)

E_hjo
0

Jag rider ca 3-4 dar i veckan.

Hur gammal är din häst?   : )

mazze
0

Rider ca 4-5 dgr i veckan och jobbar från marken 1-2 dgr. Vila ca 1-2 dgr i veckan alt skrittas

gejsa
0

Helt olika. Beror precis på vilket humör jag är på vad det är för väder osv. Jag rider mest för att det ska vara skoj och inget tvång alls.

Glömde skriva att det blir väl mellan 2-5 ggr i veckan iaf.

Anna
0

Är medryttare. Är det lov och ägaren inte rider blir det väl 5-6 dagar i veckan, då varierande dressyr, hopp och uteritt samt bara skrittas någon dag.

Är det skola blir det väl i medel 3-4 gånger i veckan. Om vädret tillåter.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Viickan_
0

Okej =) . Neeh, alltså lite så, rider om vädret och humöret tilllåter Räcka ut tungan . Men oftast så ofta som möjligt =) .  ´Hästen på bilden är 15 och vickan 17 .

tessa
0

hm jag rider nog ungefär ca 4 dagar i veckan i snitt, men typ varannan dag - var 3:e dag eller mer sällan nu under sommaren.. =) Min pålla verkar inte alls påverkas av om hon rids eller inte, så det funkar bra i alla lägen.. =)

Believer
0

just nu rider jag ingenting alls, men när Lucky är igångsatt blir det 3-5 dagar i veckan.

Qvist
0

Det beror på väder men nu så blir det 3-4 dagar Glad Kommer flytta ner han till stallet om ca 4 veckor och då kommer det bli 5 dagar i veckan

davidia
0

jag rider ingenting pga sjukhäst.så på detta året har jag bara ridit typ 6 minuter.usch saknar verkligen att rida nu!!!

Keligast
0

6ggr/veckan med en vilodag. Men om vädret är dåligt rider jag inte den dagen..så det beror på vädret

Mandysan
0

5 ggr/vecka efter massörs rekommendation.

Beundy
0

Rider 4-5 dagar i veckan, aldrig mer än 5 dagar.

Gentle
0

När jag var ung =) så red jag 7 dagar i veckan men nu mera så får jag väll vara glad om det bli 1 gång i månaden,min häst är sälskapshäst men jag brukar ut och skritta i bland.

juliapettersson
0

Ni som rider väldigt ofta, står era hästar i stall mycket eller?

Kör mina hästar ca. 3 ggr/v. Går på lösdrift i stora hagar så de får mycket motion ändå.

[Lill-Jonna]
0

Jag rider 6 dagar i veckan, för nägra dagar sen red jag inte på 3 dagar och hon blev så tjock att sadelgjorden knappt passade henne

Thorsson
0

Jag rider Calle så ofta när min syster inte rider. Men det blir oftast 7 dar i veckan då, han åste gå så pass mycket pga av fånget. ( han har inte, men står han får han ) Han har dock stått rätt länge, men klarat sig iaf :D puh, duma sko som trillar av titt som tätt.

AliceL
0

jag rider 4-6 dagar i veckan, beroende på tävling, träning, mm. ibland rider jag bara ut och luffar på halvlånga tyglar.. ibland när jag rider ut konditionstränar jag mkt och hoppar, osv. brukar rida ut 0-2 ggr i veckan, hoppa 1-2 ggr i veckan, dressyra resten. nu på sommaren rider jag bara med sadel 1-3 ggr i veckan

Mozen
0

5-6 i veckan ^^,

jen
0

det brukar variera, men jag rider väl ungefär 3-4 dgr/v   ibland mer.

det beror ju på vädret och om jag har tid

Lyrik
0

Rider ju inte längre, bara någon enstaka barbackatur när andan faller på, typ en gång i månaden.Skrattande

Kör i stället, 1-3 gg i veckan, 30-60 min, nästan enbart skritt. Just nu inget pga Lyriks knäppa kota.Gråter