Jobb i England - hästar & hundar
En fantastisk chans finns nu att komma till England, bo och arbeta med hästar och hundar på en gård en bit utanför Oxford (ca 20 minuters avstånd med bil). Min nuvarande värdfamiljer söker nämligen efter en ny au pair som kan ta över efter mig under sommaren när min tid här är över.
Några av kritierierna för jobbet är följande: du ska ha god vana av både hästar och hundar, vara ansvarsfull, ambitiös och flexibel, mån om att djuren ska ha det bra, vara över 18 år och ha körkort.
Under en vanlig arbetsdag så ingår det olika sysslor såsom att gå på två promenader med familjens hundar (sex stycken glada och snälla labradorer), ordna mat till hundarna, rida en av familjens hästar, ett fullblod, sköta utsläpp och insläpp, fodra, täckesbyten, mockning, putsning av utrustning och övriga stallsysslor. Vissa dagar så finns det även möjlighet till mer ridning på några olika stycken ponnyer som finns på en närliggande gård.
Förmåner som du får i övrigt är fri tillgång till bil under din lediga tid så att du har möjlighet att uppleva England på bästa sätt (London är exempelvis nära med buss), kost och logi, möjlighet till att träna på ett närliggande gym samt att läsa engelska på ett college i Oxford och genomföra en Cambridge examen i slutet av studierna (bra för ditt CV och framtida jobb) utifall du skulle vara intresserad av det. Familjen önskar att du ska stanna i England i ett år med början från augusti 2013.
Hör gärna av dig om du är vidare intresserad (till min e-mail: Cavello92@gmail.com) eller bara har frågor och funderingar kring jobbet i sig. Mvh Matilda