Svara på annons
Nu sitter jag i det knepiga läget med att få ihop ett så bra svar som möjligt till en annons om en häst till salu. Men hur/vad tusan ska jag skriva i svaret? Jag behövde aldrig mejla när jag köpte min första häst eftersom att vi redan kände varandra sen tidigare. Men vad ska jag ha med? vad kan jag skriva om mig själv? Finns det någon där ute som har en riktigt bra idé på hur jag skulle kunna svara?🤔
P.S det står i annonsen att hon vill att man ska skriva om sig själv och vad man har att erbjuda.
Berätta vem du är, vad du har ridit och hur länge (tex: westernridning i 5 år och tävlat, innan det skogsmulle sen jag var liten, ridit en del unghästar). Berätta vad du har att erbjuda om det är box eller lösdrift, stora hagar, mycket utevistelse eller kanske grushage på vintern och stora sommarbeten, att hästen kommer bli riden dagligen, kanske även av medryttare?
Helt enkelt, berätta vem du är och vad du har för erfarenhet och berätta i stora drag hur hästens liv skulle se ut hos dig.
Men vill som annonsör ha ett hum om vad du har tänkt dig med hästen du vill köpa. Är du intresserad av att tävla hoppning eller ska du rida på långa uteritter dagligen? Har du tänkt dig en läromästare som du vill lära dig av eller är du ute efter en busig unghäst att utvecklas ihop med, eller har du kunskapen att själv rida in och utbilda. Även om det står i annonsen vad det är för häst så är det bra att skriva vad du själv har för förväntningar på hästen, eller mål/tanke med hästen. Så kan även säljaren känna om det känna rätt redan i mailet.
Medarbetare på westernridning.ifokus