Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1562 ggr
Peppe
0

Stall Lund/Lomma

Söker stallplats i området runt Lund/Lomma i mitten av augusti och framåt. Hoppas någon här inne har nåt insidertips 🙂

Prio 1 är stora hagar med hästsällskap i samma hage och minimum 10 h utevistelse om dagen vintertid, mer under resten av året. Viktigt att övriga i stallet har en hästhållning mot det naturliga.

Annars är ridvägar, belyst ridbana och ridsällskap välkommet. Kollektivstall eller helinackordering, och allt däremellan.

Även lösdrift.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Zadeira
1

Jag bor i Lund och har medryttarhäst på LCR. LCR passar inte in på dina önskemål, men jag kan höra mig för i stallet om någon har kontakter eller vet nåt stall som kan passa dig.

Peppe
0

#1 vore jättesnällt!! 🙂

Sarah
0

Attans att du inte ville ha plats i Rimbo :) vi har ju allt du efterfrågar!

Peppe
0

#3 jaa jag trodde det skulle vara lätt att hitta stall där nere med så många hästar men inte med de enkla önskemål jag har tydligen 🤔 verkar inte som om porslinshästen har lämnat skåne riktigt än!

Aribigga
0

Beror ju på vilken del av skåne man letar i ;)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Peppe
1

#5 den delen jag letar i givetvis ☝️

Zadeira
0

Jag skulle säga att det beror nog mer på var man letar och framförallt om man har kontakter!

Många av de större ridanläggningarna/stallen/ridskolorna som man lätt hittar på nätet har enligt min erfarenhet mindre möjligheter till naturligare hästhållning/lösdrift osv. Däremot så har jag erfarenhet som medryttare hos privatpersoner i mindre stall eller på små privata gårdar där jag stött på mycket "friare" och "hästigare" hästhållning och möjligheter. De är svårare att hitta om man inte har kontakter.

Peppe
0

#7 den exakta anledningen till varför jag skriver här, hoppas någon vet ett sådant stall 🙂

Zadeira
0

Tänkte bara fråga om du har hittat något? Jag har kollat runt lite men tyvärr inte hört något. Jag håller fortfarande öron och ögon öppna om det är av intresse.

Peppe
0

Det har gått rätt dåligt…

Svårast är att hitta boende för vår egen del, eller snarare pga hundarna. Stallplats har kommit lite i skymundan..