Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: sjukdomarskötselvård
Läst 2033 ggr
Rafflan
1

Solskydd på mulen?

Har en polle med rosa mule, 1 sommar brände han mulen men aldrig hänt igen men tänkte det kunde vara bra att ha solskydd hemma i stallet, tips vad man kan ha?

Kan man ha sånt där stift man har till människor?

examynia
0

helosan sol vet jag många använder på mule å sånt.. vet att några bönder runt där ag bor använde på korna åxå..

vet åxå en som köpte solkräm till barn å använde.. sen hur bra de är vet jag inte men barn är ju känsliga å de funkade bra på den hästen..

om de nu var sånt solskydd du menade:P

sen finns de väl flughuvor å liknande med solskydd för mulen..

Rafflan
0

#1 tack för tipsen :)

Vill inte ha huva eller liknande när han går på sommarbete :)

bunnyheart
0

Helosan Sol är jättebra! Jag använder det till min ponny och hon har aldrig bränt sin rosa mule när hon haft Helosan Sol på! Vanlig oparfymerad solkräm har jag också hört folk som använt, men det torkar ut huden…

Jag rekommenterar Helosan Sol, det både skyddar och återfuktar :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Gobac
0

Använd Oparfymerad solskyddskräm för barn! Det har jag hört ska vara jätte bra. :)

JustMySelf
0

Har också Helosan Sol till min, funkar bra! Den är ju lite kletigare än de flesta vanliga solkrämer och då håller den ju längre :)

Gronstedt
0

Apotekets oparfymerade, vattentåliga solskyddskräm, solskyddsfaktor HÖG. Tar på 3 gånger i veckan, på "mina" dagar, och har inte märkt något uttorkande. De två som jag och partnern rider får det och är mjuka och fina, de två andra, som inte får något, har stora skorpor på mularna 😕.