Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: sjukdomarskötselvård
Läst 1084 ggr
tessa
0

Agria tokhöjer premien!

Hej!

Nu har jag faktiskt bytt försäkringsbolag, från Agria till IF. Så nu har jag båda pållarna i IF. Hoppas att detta blir bra. Agria är ett bra försäkringsbolag men ack så dyra.Har tidigare betalat 194 kr / månad för Yrlas försäkring men nu efter ett år, höjer de till att betala 281 kr/ månad. De förklarar höjningen (har jag för mig) med att ett av deras försäkringsalternativ kostat dom så mycket i form av utbetalningar. Duh. Fler som upptäckt denna höjning?

Mvh Tessan

[slo]
0

Oh jösses, hade jag ingen aning om faktiskt, har försäkringen på autogiro… Tänkte jag skulle kolla hur mycket den låg på för en stund sen, men lyckades inte så bra… Nåväl, det löser väl sig :)

Alex
0

Tack för den infon, då kan jag utesluta ett försäkringsbolag till. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

tessa
0

#1: jag har också på autogiro, och det var tack vare brevet med info om försäkring och förfallodag, som fick jag att reagera. men de kan ju inte höja utan att informera en, men nu tackar jag för deras info och säger hejdå =)

har nu samma försäkringsvillkor på både Eneldo och Yrla, Yrla var ett par hundra dyrare eftersom hon är travare och Eneldo arab. Undrar vad en tinker kostar.. ;)

#2: Ja som sagt, de är säkert jättebra men jag har ingen lust att betala för andras utbetalningar för att agria inte gör den vinst på sina försäkringar, som de önskar. Hoppas att IF är bra, de har vettigare premier iaf, och verkar bra när jag läser försäkringsinfon. Dumt bara att man MÅSTE ha livförsäkring för att få vet.vårdsförsäkra fast kostnaden för liv blev så liten, så den kan jag leva med.. =)

tiina
0

Ska också byta från agria…vilken försäkring är bäst tycker ni?

Alex
0

#3 Neej precis.. If har jag ingen erfarenhet av, men har tyckt de verkat lite småknepiga… Men det är mina personliga åsikter, och har ingen koll på hur de är när det gäller hästar. ;) Är just nu mest inne på Folksam, men ska ringa runt en del och kolla lite saker.. Vill ju ha hästen försäkrad nu på Island, och helst även under transporten hem… Men men, får se vad det blir. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

reddie
0

Försäkrade Reddie förra veckan i agria. Inget annat bolag tar sig an honom eftersom han varit skadad. Kommer inte ihåg hur mkt det blev

Midlingur
0

Jag betalar gärna mer för ett så bra försäkringsbolag som Agria!

Peppe
0

har sveland till båda mina, Blacky stod i agria förut men när vi ringde och frågade lite om priser så sa dom att det gick på makalösa 13 000kr om året att försäkra Blacky på det viset vi ville Förvånad nu är vi nere i 3600kr om jag inte hört fel. tycker sveland är bra

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Alex
0

#7 Jag betalar hellre mindre för ett försäkringsbolag som är lika bra. ;)

#8 Har funderat på Sveland jag med, de har ju en speciell försäkring för islandshästar nu.. Och premien och självrisken är väldigt låga båda två, men man får betala 20% av det som går över självrisken, och det känns som att det kan bli lite väl mycket… :S

Mvh Alex
Värd för Ridsport

mazze
0

Jag har Agria och kommer även att fortsätta ha det. Jag fick bättre försäkring för samma pris när jag bytte till Agria =)

tessa
0

#10: Vilket försäkringsbolag bytte du från? Agria är ju som sagt rätt dyra (men bra) så vilka kan ha varit dyrare? =)

[slo]
0

#9 Sveland har väl dessutom maxgräns på 50' veterinär? Grattis om du måste göra någon stor operation ;) Var bara inne och spanade på deras hemsida som hastigast, kanske fanns fler alternativ.

gejsa
0

Jag har Folksam på mina tre utom på Gobban. Honom var vi tvungna att  ha kvar på Sveland.

Vi har obegränsad veterinärvård på mina tre. Känns skönt om det blir nödvändigt med någon stor operation någon gång.

Mandysan
0

#12 Man kunde även välja 100' som max…

[slo]
0

Ah, det missade jag, ursäkta :)

mazze
0

#11 Bytte från folksam

gejsa
0

I några år har ju Folksam haft endast självrisk sedan inget mer. Nu har dom precis tagit bort den. Och Agria har bytt till samma. Men inget bolag har råd att ha så en längre tid. Det är ju bara för att man ska byta dit. Men det är ju inte bra att hålla på och byta särskilt om man har haft några skador på sin häst. Det kan bli så att man står där och inte får ut något utan får betala all veterinärvård själv för att bolagen skyller på varandra.

gejsa
0

dubbelt

CBA
0

Alex - Folksam har specialförsäkringar för bl.a islänningar. De har rabatt på sina försäkringar på raser som anses vara mer "hållbara" och mindre skadebenägna…kolla upp dom vettja.

Jag har Mirabil i Folksam just för att araben faller in i den kategorin hos dom :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Det hade jag ingen aning om CBA. Vad är det för rabatt tro?

tessa
0

#17: Villkoren jag hade i agria var just: 2 500 kr i självrisk + 0 % i överstigande belopp upp till 120 000… det kostar tydligen agria för mycket, därav den höjda premien. Nu har jag folksam veterinärXtra, med liknande villkor upp till 100 000..

CBA
0

#20 Billigare premie för bl.a islänningar och araber än för många andra raser har dom.

Believer
0

har alltid haft agria och kommer fortsätta ha det även om dom höjer. är supernöjd med dom, har aldrig varit några problem med dom. däremot hade jag problem att få ut pengar för Kiara när jag hade henne i Folksam.

mazze
0

Jag hade inga problem med utbetalningar hos Folksam men de började strula med annat så då kollade jag runt. Valde då att byta pga bättre försäkring till samma pris ;)

gejsa
0

#21# Har Folksam veterinär extra med bara självrisk menar du och inget mer? Det har jag isf inte sett.

Har aldrig  haft något problem med något försäkringsbolag. Varken med våra hundar, katter och hästar.

Fick t o m pengar tillbaka när vi bara hade en månad kvar till 10 års ålder på vår schäfer när vi fick avliva henne. Livförsäkring! Trodde inte det var sant. Men vi testade och inte ens veterinären som skrev pappret att hon blev avlivad trodde det. Det var Agria.

CBA
0

#25 Jag minns ej hur det såg ut men det var rabatt på försäkringen om man hade som i mitt fall en arab.
Gå in och kolla på deras hemsida om du hittar något :o)