"Visste ni att..."
Hej på er! Tänkte köra igång en rolig tråd där ni ska få skriva grejor om er själva eller er häst (inom hästlivet). Det kan t.ex. vara "Visste ni att jag träffat RGB?" eller "Visste ni att min ponny placerat sig i SM?" etc.
OBS! Det var bara exempel, inget av det var sant!
För varje grej ni skriver så måste ni göra en ny kommentar, så bara 1 "visste ni att…" i varje kommentar, så alltså gör det inget om ni "bombar" tråden. Detta är ju en självklarhet, men skriver det ändå: ni måste tala sanning! Sen är det också fritt fram att fråga varandra om hur det gick till, hur det kändes, osv. Glöm inte att trycka "bra inlägg" på de saker ni tyckte lät coola/mysiga/intressanta/spännande m.m
Mvh
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Visste ni att jag ridit i Toscana på en ridled känd som en av Europas vackraste?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Visste ni att jag gjort en film till Linn Olsson och hennes gamla ponny Winnetoo som har fått äran att synas både på hennes blogg och facebook?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Kör på alla! Har ni inget roligt att berätta? :)
~~~
Visste ni att jag träffat Nellie Berntsson och varit med henne en hel dag?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Visste ni att jag ridit Sherdil (expert) ? ;)
Åh herregud!!, Hur gick det till!!?? :P
Expert Ox är ju extremt fin! :) Hur var han att rida? :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Visste ni att jag träffat på Jan Brink på globen, bakom allting. Vi snackade lite om hästar samt att han gav lite tips. Observera att detta är längesen. :)
-Bättre ökänd än okänd

#6 Hur kom det sig? :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#5 Det var när jag var liten. Var på ridläger i Götene (där Rebecka, hans ägare, har sina hästar) och där gick han i en hage! Och det får låta hur otroligt det vill, men hon frågade helt enkelt mig och en annan tjej på lägret om vi ville rida honom (i smyg så inte de andra skulle bli avundsjuka:P). Så vi gick ut en bit i skogen och så fick vi rida en liten sväng var jag och den andra tjejen, i grimma och grimskaft, barbacka ;)
#8 Åhh men gud!! :33
Vart stod han då?:))
Jättehärligt minne för livet, kan jag tänka mig.. När man ser filmen, så kan man malligt säga ''Jag har suttit på den hästen!'' :33 ;)
/ Cornelia Andersson,
Visste ni att jag somnat på en häst medans jag red? 😂

#8 Hällekis, Götene, där Rebecka har sin verksamhet numera.
#10 Hur tusan gick det till?
#11 Haha aw, vad roligt!
Visste ni att jag ramlat av en häst i halt? 🤫
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
#14 hur??! :o
Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)

#14 Jag med xD
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Man kan kalla det en oturlig avsittning.
Det var för flera flera år sedan då jag hade sadlat själv, sadeln hamnade inte sådär jättebra. Så fick sitta av men precis då så tar hästen ner huvudet så jag gör en kullebytta ner och ligger framför lilla A-ponny och skrattar så jag blev helt röd. 😃
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Haha!
Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)

För mig så har jag för mig att jag red en gullig liten shettis (eller så var det en cponny? haha stor skillnad ju ;)) som ryckte ner huvudet när jag var helt oförberedd (många år sedan) och så gjorde jag en charmig kullerbytta och landade bredvid. Alla skrattade ju, och jag försökte skratta med, men det gick inte för jag skämdes så 😇.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Räknas det om man ska bli uppslängd på en häst som står still och blir slängd över hästen och landar på andra sidan ? ;)
#12 Jag travade på stora mittvolten och helt plötsligt somnade jag. 🙂Hade otur att det skedde på en känslig unghäst som blev vettskrämd av att jag föll ihop som en säck så jag flög ju av det första jag gjorde.

#21 Låter helt otroligt…
Visste ni att jag gett upp alla mina tävlingsdrömmar för att ha kvar min häst?
Visste ni att min häst har en kronisk hälta och måste med största sannolikhet avlivas efter påsklovet?
#22 Säkerligen. Hade inte sovigt på hela natten. 😕
#7 Jo, dressyrdagen (lördagen) var slut och han skulle åka hem samtidigt som vi skulle ut och äta pizza och tog en omväg, då kom Jan Brink och gick ut med sina grejer, inklusive två hästar i transporten.
-Bättre ökänd än okänd
Visste ni att min ponny gått SM i hoppning? Vunnit norrlandsmästerskapen och alltid blivit placerad, i Alla tävlingar (hoppning) hon tävlat, utom några MsvB som hon petat några hinder i? Men att hon nu ska skolas om till dressyrponny i min ägo?
-Bättre ökänd än okänd
#3 åh är ni kompisar eller? berätta hehe :P
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

#30 Hehe nej det är vi inte. Det var en bloggträff, men hon kändes nästan som en kompis för hon var så sjukt snäll och go mot alla. Kram när vi kom och innan hon åkte hem, jättesnäll och engagerad, osv. :) Riktigt kul var det eftersom hon är min förebild ;D
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#31 den som var på typ liseberg eller? :) Åh jag ville oxå gå på den men jag bor typ 6 h bort :(

#32 Nej, den som var långt nere i Skåne förra året, på Tobbe Larssons show. :) Tråkigt för dig :-/ Var i sverige bor du?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Visste ni att jag var på ryttarsport event 2012 (linn olsson) ?
Visste ni att jag på mina 8-9 år (som ryttare då) aldrig ridit med skarpare bett än två-delat, 3delat eller rakt bett? (Som förövrigt heter stångbett om jag inte minns helt fel?)
#31 jag har träffat nellie på ridsport event 2012 och jag tyckte mest hon framstog som en liten osäker tjej som inte ville synas (typ).. Och så var jag på samma bio som henne nyss och damn vad hon hade förändrats? Haha :) aldrig riktigt tyckt om henne men vilken förändring :p både på utseende och personlighet!
Visste ni att Mantissas åsna vann över oss i den enda bruksridningstävling jag och min häst varit med i? :)
Till vårt försvar var min häst väldigt stressad och spänd då och allt gick fel.

#36 Tyckte du? :) När jag träffade Nellie så var hon väldigt snäll, verkade inte så osäker som du beskriver, och framförallt ÖDMJUK! Riktigt go tjej asså! Då hade hon dessutom ganska nyligen färgat håret (bloggträffen var i april), men hon var bäst :D
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#37 haha, var ni där? Vi var nog alla lite förvånade efter det;) Synd att klubben la ner, det var den enda körklubb inom vettigt avstånd från mig (2 timmar)
Visste ni att första gången jag hoppade på en häst började jag storgråta och skrika för att jag trodde att hästen skulle välta..
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Visste ni att jag håller på/hållt på med både hoppning, dressyr, fälttävlan, gymkana, distansritt, westernridning, trav, islandshästar och monté, samt tävlat i de flesta grenar?
#33 jaha ja jag bor ännu längre bort från skåne .. :( jag bor typ 12 mil utanför stockholm.. På sthlm horseshow var det heelt proppat när hon stod i horsespots monter…man kom verkligen inte ens förbi! Typ 300 pers, så att träffa henne då var ju bara att glömma. Dock såg jag henne när jag gick ensam i en korridor och hon oxå så de var bara vi där, men jag vågade inte säga nåt för hon såg så stressad ut..:( fast de kändes helt sjukt att se henne på riktigt..har följt hennes blogg så länge så jag tänkte bara "men shiit de är ju nellie berntsson!!!!" Hahha :p jag gillar nellie.

#42 Det gör jag med ;)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Visste ni att jag och Rodrigo Pessoa har sprungit rakt in i varandra? Vi kom runt ett hörn någonstans under GHS får x antal år sedan xD
~ ♥ fritzzjavel.blogg.se ♥~
#39: Japp, var där med min bruna kallblodstravare Docke Doj/Dacke. Var där för körningen, men i och med att vi ändå var där kunde vi lika gärna starta i ridningen också. :)
Visste ni att jag innan hoppat 90 banor, men sen att jag trillade av 1 gång och sen fick börja om på cavalettibommar. T.o.m. de styrde jag undan för, och nu hoppar jag inte alls
/ Cornelia Andersson,

#46 Slog du dig illa? Eller varför la du av med hoppningen?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Fick antagligen en lätt hjärnskakning och en liten spricka i höften.
Blev helt yr och mindes absolut INGENTING om vad som hade hänt, sen kunde jag inte gå heller (höften) på några veckor.
Var hemma hos en kompis och red hennes häst, fick egentligen inte rida för mina föräldrar, men gjorde det ändån. Så de visste ej vad som hänt eftersom jag kläckte ur mig ''Jag trillade ner från ett stengäre, när jag skulle gå över det''
/ Cornelia Andersson,

#45 Så tänkte jag också, eller Ellen i alla fall, som fick den stora äran. Fast i körningen totalmanglade vi en kona i vardera omgången så där gissar jag att ni slog oss!
Visste ni att jag har varit totalt livrädd för att rida ut och hoppat?
Hoppar numera varannan vecka på 50-70 höjder, det är fortfarande läskigt och ogillar långa hinder som oxrar men om dom är låga går det jättebra. Och rider ut 1-2 gånger i veckan och älskar det!
Kommit över rädslan på hög nivå häääär 😃
Visste ni att min största skräck inom hela häst&ridlivet är att rida bredvid vägbommar? brr..
Isa Aronsson
www.stallequino.se

#51 vad menar du för bommar?

Någon som har något att berätta som inte gäller rädslor? xD
~~~
Visste ni att min ponny stått i samma stall som Julia Lundgren har sin häst? (detta var innan jag fick min ponny :))
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Visste ni att jag är en fd hästtjej som tröttnade på all prestige i ridsporten och alla skvättna hästar och därför bytte upp mig till åsnor?
#10 Hihi! Jag har somnat medans jag cyklade….vet ni att man fortsätter trampa en då😛 Vaknade av att jag körde in i en buske😉
Vet ni att jag att jag bara hat trillat av från shettisar? 😛
// Nadja
#52 vanliga avspärrningsbommar på skogsvägar. Var med om en olycka med min gamla ponny för några år sedan. Går efter det ALDRIG förbi en vägbom. Bara om det är så man kan rida ut i skogen och runt. Och även då får jag hjärtklappning (:
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Visste ni att jag köpte min shettis för att jag inte fick köpa min mosters ena halvblod som skulle säljas och då tyckte att jag lika gärna kunde uppfylla min barndomsdröm om en "fettis"?
Ett beslut jag aldrig har ångrat!
lurvponnyn.vimeddjur.se
Visste ni att jag inte har ramlat av på 5 år?
visste ni att min häst har hoppat lag sm i hoppning hoppat dom högsta klasserna i sina unga år , men var me dom en hoppolycka och nu bygger vi upp förtoendet igen 😃
Visste ni att jag och min shettis har hoppat ett 230 cm högt hinder?😂

#60 😜det tror jag inte på
Kanske skulle stå 1.30? :PP
/ Cornelia Andersson,
#61 & #62 Egentligen skrev jag det i fel tråd xD Skulle skriva det i en tråd där man ska skriva saker som inte är trovärdigt xD

Visste ni att jag har ridit i 10 år men fick en häst i form för första gången 2011?
Är 00:a ;)

putt.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Putt😃
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Visste ni att första och sista gången min pappa red var efter att jag och några andra dragit med honom ut på en tur på stallets lugnaste häst?
Vi ville galoppera en bit så han sa att det var okej att han skrittade efter. Och rätt som det var hörde man ett skrik, och en häst som kom dundrande i full galopp, så vi ställde oss som en vägbom, och pappa skriker "Ur vägen för f*n, han kommer hoppa eller dundra igenom er!". Men vi stod kvar och hästen tvärnita, pappa tog tag i öronen på hästen för att inte flyga framlänges och lyckas hålla sig kvar, tills hästen stegrar och pappa sakta glider bakåt av hästen. Vi andra gapskrattar och när pappa fått lite medvetande berättar han att han tänkte försöka sig på en lugn samlad galopp men att han tappat tyglarna och hästen stuckit med honom. Åh vad vi retas med honom för det där ibland, haha! 😃
-Bättre ökänd än okänd
Visste ni att en häst från Helsingborgs ridgymnasium åkt upp till Roffe för att han ska rida och tävla honom?
Vet ni att jag ska skaffa mig en helt EGEN ponny 😃

#69 Vad roligt 😃 Jag har en egen ponny sen 2,5 år tillbaka, och det är underbart! Lycka till!
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#70 Åh vad kul! Har alltid varit min dröm. Men kommer nog få vänta ett år, men sen så.. :D

#71 Bättre sent än aldrig ju 😃
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Visst ni att jag har ridit en av sveriges bästa hopp-unghästar?
Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

#73 Vilken? :D
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Visste ni att jag träffat på Tobbe Larsson och har provat att göra tricks med Nicke?
Visste ni att min medryttarponny kan över 40 tricks?
Visste ni att jag ska vara med på pay & jump på lördag?

#74 Yankee. Han hade vunnit unghäst SM nått år.. Kommer inte ihåg vilket
Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

#78 Vad coolt!
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#68 Vilken? 😃
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Visste ni att jag blivit avkastad så att jag svimmade?
Visste ni att jag ramlade av i måndags och sträckte mig i nacken.
Hälsningar Lurvas11
visste ni att jag är medryttare på en 21 årig gammal travare?
Visste ni att jag har 5 medryttar hästar? men rider bara 2 av dem en kör jag resten rider jag endast i bland då dem står på samma ägare i samma stall.
Visste ni att jag har hoppat 90 cm oxer helt utan stig byglar utan att flygit av fast jag var en halv meter ovanför sadeln i luften XD
Visste ni att jag rider mest och hoppar i skogen?
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Visste ni att jag jusst nu sitter på kustbussen hem till happis från skellefteå? XD
http://emmaskaninselar.blogg.se/

Plezi, Skriv bara EN "visste du att…" i varje inlägg, det står i #0. Ta gärna lite "seriösare" saker, tack :).
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Visste ni att jag har varit med i shettlands-em i hoppning och utställning?
Viste ni att min gamla arab vann arab-sm eller vad hon nu vann. Hon var med i hoppning, utställning, gallop och terräng och fick mest poäng och vann ;)

#87 Ååååh, det betyder shettisar överallt 🤫…, såååå gulligt 😍
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Visste ni att jag äger ett gotlandsruss känd som "attackponnyn" efter att han försökt slå ihjäl sin förra ägare och angrep människor så fort han fick chansen?
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Visste ni att jag inte har någon som helst utbildning vad gäller hästar och ändå rider tränslöst i skogen? :)
#89 Oj! Häftigt, men läskigt. Hur kom det sig? :)
Visste ni att jag aldrig ramlat av fast jag ridit i snart 4 år?
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Om ni vet vem Antonia Ax:son Johnson är så är ju det en av sveriges rikaste människor (har jag för mig?), hennes hingststation och "dagis" är det 10 min skritt till, och en gång när jag skrittade över där ställde sig min ponny och bajsade mitt på gården! Jag hade lust att skjuta mig i det ögonblicket…
92# Han var vårat föl, men han såldes i samband med flytt. När vi väl hittade honom till salu igen så var hade han varit helt förstörd på grund av människor med okunskap. Han var så rädd att han försökte klättra över staket och när inte det gick så försökte ha gräva sig ut under. Tack vare Lisbeth Johnsson blev han dock bra igen, men fick höra hur han hade tagit sin fd 10 åriga ägare i hennes hästsvans, lyft upp henne från marken och börjat ruska henne. Så som hingstar gör när de ska döda föl.
Vi köpte tillbaka honom iallafall eftersom han var egen uppfödning :)
Visste ni att jag är bästa kompis med tjejen som äger travaren som är omslagspöjk på boken "Från tävlingstravare till ridhäst"? :D
Hon har ett ex på en hylla i vardagsrummet och visar alla ;) haha
Hästen heter Archie Wottle och såhär ser han ut idag, 19 år ung :)
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3

Visste ni att min sköthäst jag hade när jag var ung hoppade över mitt huvud en gång?
#94 Oj! Vilken tur att ni köpte tillbaka honom, otrevligt med folk med okunskap. :/
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se

#91 Coolt 😎
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥