Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1430 ggr
AliceL
0

OT: Hp-nörd?

någon mer än jag som är 100% HP-nörd? 8) läst alla böcker typ 7 ggr st, tagit reda på så mkt jag kan om sista boken å massa annat.. tillbringat många timmar här för att lösa de små mysterier som finns..

ngn som känner igen sig? 8)

Maja
0

NEEEEEEEEEEJ!! Inte Harry Potter!! :P Haha.. Har tvingat mig igenom halva första boken för några år sedan, men neeej, sedan tog det slut.. Har inte ens läst klart den.. ^^ Sååååå seg!! ;) Somnade under filmen.. :P Om de visar filmerna på TV så letar jag desperat efter något annat att titta på för att inte tråka ihjäl mig.. :P Hihi.. Så nääääe, inget Harry Potter-fan här inte.. ;) Jag vet knappt vad alla heter.. Harry Potter heter han i alla fall.. Sedan var det någon som hette Don eller Ron va? :P

pippa__
0

hehe nee känner inte igen mej direkt, men har man ett intresse så har man ;)

AliceL
0

#1 haha ron heter han xD men ettan är ga dålig i jämförelse, men innehåller massa viktig information och detaljer som man måste veta för att förstå hela storyn. :)

__iE
0

Hp-nörd - jag går HP (=handel o administrationspogrammet) trodde du menade det x'D

Har läst ngr böcker, kmr dock inte ihåg vilka .. ^^ Först HATADE jag harry potter, va ju grejer överallt med han :O Men sen läste jag första boken o då va dom ganska OK ;)

E_hjo
0

Jag är ingen HP-nörd men jag läser böckerna och ser filmerna och tycker att de är roliga!  : )

AliceL
0

#5 så du har inga planer på å köpa boken som kommer mitt i natten eller så? x)

E_hjo
0

Kommer mitt i natten? Hahaha    =D

AliceL
0

#7 den släpps 21 juli kl 00:01 ;) sista ordet är scar, och hon skrev klart sista kapitlet innan hon skrev klart trean.. :) ngn mer som vill ha totalt onödig fakta? xD *booooring*

E_hjo
0

Eh… Jag köper den nog liiite senare tror jag nog….  =D
…Scar… Hm… Smännande jue!   : )

AliceL
0

#9 ja lite spännande.. ;)

vet inte när den kmr på svenska, det är lite segt att läsa på eng men man lär sig mtk utav det iaf.. :)

E_hjo
0

Jag läste första boken på eng, det va kul   ;)

Loa-bg
0

När jag hade långtråkigt förra sommaren läste jag dom senaste, pallade inte läsa första… Hade ju sett filmen :P

[slo]
0

Hah, min första tanke var Health Points… Och sen, njaee… Då blev det Horse Power, men det var inte heller rätt tydligen :P

Har några harryböcker, duger väl som underhållning, men inte mer…

elin
0

Harry potter suuuuuuuuger! x)
Jag har 1:an ngnstans på vinden i allt damm o där kommer den nog alltid stanna om jag inte bränner upp den ;O
Jag kom till knappt halva boken sen gav jag upp, för fyyfan va tråkig den var. haha :D

/Elin

Peppe
0

jag har läst dom pinsamt mycket…. Generad

dVS: 13ggr
HK: 11 ggr
FFA: 14 ggr
FB: 14 ggr + eng 2 ggr
FO: 15 ggr + eng 3 ggr
HBP: 4 ggr + eng 2 ggr 

har beställt sjuan som ligger här hemma den 23/7…2 dagar för sent pga helg

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

thilda-
0

men orka Harry potter :P

Mandysan
0

Jag är som Peppe XD Har dock inte beställt 7:an än..=(

Rita-S
0

Och jag som jobbar för HP tänkte "vadå, Hewlet Packard här inne på ridsport".. :D Jo jag har inte läst böckerna änn, bara sett filmerna, men nu skall jag ha böckerna och läsa dom från början till slut!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MiaMaria
0

Nej men inte Harry Potter, usch!!!

AliceL
0

#15 och 17 gillar jag, haha xD

wewwa
0

Nä, det är jag verkligen inte. Jag har sett några av filmerna, men skulle aldrig läsa en HP-bok… ; P

AliceL
0

ingen som har vart inne på JKs hemsida..? xD

wewwa
0

#22 Nope..

Peppe
0

#22 Joo XD

AliceL
0

#24 ååh har du hittar nåra sånnahär dolda grejen duvet? :D

Emelie-G
0

HP FREAK #1 !!Cool

E_hjo
0

Nu har jag förbeställt 7:an.  : D

Snuttan2
0

Jag läser dem, men är inget stort fan precis, stör mig väldigt mkt på dem.

Är stort fantasy-fan iö & gillar mer typisk vuxen-fantasy.

AliceL
0

#28 på tex vad? ;)

Snuttan2
0

Robert Jordan, Dave Duncan, Wolfgang Hohlbein, Terry Goodkind, Robin Hobb, Dunsany osv.

Ny favorit är en som jag har svårt med namnet på… Joe Abercombie eller något.. 

Annars så älskar jag werewolfs & vampyrer, Anne Rice you know ;)

Emelie-G
0

#30 Tror Alice menade vad du störde dig på ;)

AliceL
0

#31 det menade allis

Abico
0

Jag älskar Harry Potter :P Men pga. att jag fått för mig att man bara kan läsa en bok en gång så har det inte blivit så många gånger. Dock tog jag och läste igenom alla böcker (utom ettan, den är så dålig XD) för ett tag sedan. Jag började som första gången, stor lipa i slutet av sexan -.-' Är lite sugen på att köa utanför Bokia mitt i natten för att få 7:an, men jag vet inte om jag orkar *S* Tar nig och väntar på svenska versionen ist. Har ju sagt att jag ska läsa ígenom "Sagan om ringen" trilogin i sommar, så jag får väl börja med det ;P

Kram hanna

Hanna 

Peppe
0

#33 jag har börjat med härskarringen 4 ggr, det längsta jag kommit är till "andra boken", den är ju delad i 2, alltså kom jag halvvägs i första XD… jag hänger inte med i alla namn. iof är det 4 år sen jag senast försökte, kanske dax att göra ett nytt försök..

AliceL
0

#33 det är så många små viktiga detaljer man inte lägger märke till om man bara läser dom en gång. ;D dom blir inte tråkiga förren typ sjätte gången (A)

neonrosa
0

Jag är en riktigt tok harry potter nörd ^^' Har väl läst alla böcker 5 ggr var :P Ettan 5 ggr, tvåan 5 ggr osv. :D

Peppe
0

är det bara jag som läst samtliga mer än 10 ggr/bok? Generad

#25 nej jag har bara läst på text only version… men vad för dold grej?

E_hjo
0

VArför läsa så många ggr? Man kan väl boken efter första genomläsningen!   ; )

Emelie-G
0

#37 Det finns massa små dolda grejer, och hittar man ett visst antal av dom får man se ngt som oftast inte nått böckerna, tex tsruken eller handskriven text av jk, teckningar av henne etc ;) Testa att tryck det enda telefonnr som nämns i böckerna, det man trycker för att komma in i trolldomsministeriet via telefonkiosken, på telefonen tex ;)

AliceL
0

Pepper säg till om du hittar ngt där, jag och mli har hittat massa grejer 8)

Abico
0

#34 - Haha ;P Jag började läsa ettan för något år sedan, kom aldrig igenom prologen -.- Men nu har jag fått tipset att hoppa över de första 50 sidorna eller nått sånt, då börjar det braiga tydligen ^^

#35 - Mja, jag fortsätter som jag gör nu tror jag. Och läser igenom alla böckerna vart annat år. Då hinner man glömma lagom mycket, jag är läsgalning och skulle aldrig stå ut med att sitta fast i samma serie hela tiden. Måste ha nya böcker *S*

Kram Hanna

Hanna 

Emelie-G
0

Någon mer som var på premiären av fenixordern idag då? ;)

joytick
0

JAAAAG :D Den var över förväntan må jag säga :D Jättebra :)

Emelie-G
0

Mjo.. fast slutet var lite dåligt tycker jag x) Och när sirius dog var det inta så sorgligt som jag hade tänkt mej xD Plus att demetorerna såg ut som mumier och så ville jag se när sirius gav harry spegeln.. men graup scenerna var bra :D och kyssen med hehe ;)

joytick
0

Haha jag tyckte kyss-scenen var ful haha xD Och dementorerna såg konstiga ut jämfört med hur dom såg ut i förra filmen tex

Emelie-G
0

hm smaken är som baken ;)

och så gillade jag inte att det inte var ngt från sant mungos :p och dudley hade värsta fula rösten + att han ska vara blond xD
men testralfölet var gulligt ;) och luna var lite för söt men hon var ändå bra typ, och umbridge var ganska grym… xD och mrs figg var helmysko

E_hjo
0

När jag läste boken och att Sirius dog grät jag som en barnunge. *pinit* Hahah
Och läste jag om det igen så lipade jag ännu mer. Haha, jag är så känslig.   ^^

Emelie-G
0

#47 Haha känns igen, har läst den typ 5ggr och lipar mer och mer för varje gång xD

bubbelbubbel
0

jag tycker om harry potter, jag tycker det är…mysigt.
första gången jag såg första filmen kände jag mig förtrollad :D

lisette
0

men hallå!!!

ni måste ha en disclaimer för sånt här *ska se filmen på söndag förmodligen*

Peppe
0

jag såg! och för första gången genom harry potter-filmernas historia blev jag inte besviken! den får helt klart ett Ö, nästan ett U Flört vissa saker störde jag mig på, men itne lika många som i dom andra

__iE
0

Jag vill o ska se den, ngn gång ;D

ciss
0

Är inget direkt fan, men läser gärna böckerna & ser filmerna :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Mandysan
0

Oh, jag ska se filmen den 20:e, min syster var idag och såg den :P

Sussi
0

Har inte sett en enda fil eller läst en enda bok :)

AliceL
0

filmen var helt ok, synd att det inte var ngn quiddith. :/ men, det är väl inte så lätt när boken är 1000 sidor, filmen var ju ändå 2.20 lång!

#44 hehe din porris (A)

Emelie-G
0

#56 meh.. xD

förbokade idag deathly hallows =)

Peppe
0

boken ligger på posten på måndag! weeeeiii XD

AliceL
0

hallå föresten vet ni att ollivander blir "an evil lord" om man kastar om bokstäverna?

E_hjo
0

#59 Nääää va häftigt!!!

Peppe
0

hon är klurig, JK! helt klart

Abico
0

Hur många stod i bokaffärerna imorses kl. 01.01 för att få tag i sjuan? *räcka upp handen*
Här i a-sås var jag nr. fem som fick tag i boken av dom som stod inne på Bokia :)

Hanna 

Peppe
0

jag hade ingen som ville köra dom 6 milen mitt i natten till närmsta bokaffär =( men har förbeställt, och blir skitsur om jag inte har den på måndag!

Murre_Uddiz
0

vem e JK XP asså vad heter hon/han/den x)

Thorsson_Primula
0

jag känner inte diräkt igen mej jag hatar att läsa x]

Abico
0

#63 - Vad synd, här i stan vardet jättemysigt med massa haloween pynt, grön bål, massa dödskalle godis, HP musik och tipspromenad och dessutom lottade dom ut en av böckerna gratis :) Jag vann inte XD

#64 - Hon heter Joanne Kathleen Rowling och har skrivit alla sju Harry Potter böckerna, daah ;P

#65 - What? hur kan man hata att läsa :O Utan böcker så dör jag ;P

Kram Hanna

Hanna 

Murre_Uddiz
0

#66 hah ok xP palla skriiva så mkt x')

jag e inte harry potter-beroende så, men roliga omgjorda harry potter videos på youtube x'''D

AliceL
0

hallå ngn som läst och vill diskutera lite? eller typ, snacka av sig? jag vågar inte läsa dom tre sista kaptlierna xD (A)

Peppe
0

#68 jag har läst 7 kapitel nu, glömde kolla posten så hittade den typ kl 17. 00 ikväll XD usch jag läser aldeles för snabbt, vill inte att den ska ta slut så jag stack till stallet och satte mig här sen så jag inte ska läsa =)

Abico
0

Jag vill inte läsa, den får ju itne ta slut ;P Så jag har inte kommit så långt några kapitel bara. Jag skyller på att jag ska läsa ut sagan om ringen trilogin först XD

Hanna 

AliceL
0

#70 jag gick å grät två timmar efter jag läst ut den bara för att den var slut (A)

Abico
0

#71 - Ooo… Nä, jag vill inte veta XD
Jag måste gå och sätta mig med den snarast, måste veta vad som händer :O

Hanna