Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 1618 ggr
Believer
0

Hösilage-priser.

såg en annons där det var en som sålde hösilage i småbalar (30 Kg) för 100 kr/st! det måste väl ändå vara riktigt dyrt??? det är ju över 3 kr/kg. brukar inte hösilage ligga runt 1 kr/kg?

Lyrik
0

Hö och hösilage blir dyrt i år för oss hästägare pga vädret mm.

Believer
0

hmm. här runtomkring tycker jag inte hö priset har höjts nånting. våran bonde tar samma pris som förra året. vet flera här runt eskilstuna som oxå tar samma pris.

Lyrik
0

Nu har jag inte detta problem eftersom hö och halm (även havre) ingår i hyran. Men har hört mina kompisar sagt det, att det blir dyrt i år.

Believer
0

okej. men 3 kr/kg för hösilage. det är väl ändå att ta i hehe. jag tycker personligen att det är svindyrt =)

Peppe
0

vi betalade 2 kr/kg förra året. småbalar är dyrare än stora

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

davidia
0

jag betalar 1 kr kg för både vanligt hö och hösilage.jag vill inte betala mer heller..

Mandysan
0

För mig inngår det :) Dock kommer nog resultatet att bli varierat pga att några är första skörd och endel andra…=(

jeanette
0

Kg priset blir högre än så eftersom när man köper ensilage BÖR man betala per kg torrsubstans. Man ska ju inte betala för vatten presis.

jeanette
0

Kg priset blir högre än så eftersom när man köper ensilage BÖR man betala per kg torrsubstans. Man ska ju inte betala för vatten presis.

jen
0

#9 precis!   vatten har man ju hemma i kranen Flört

steffy
0

vi ger nog 1,3kr/kg för ett jättebra och fint hösilage.
och höet gav vi 1.9kr/kg för sist.
 i skåne