Hösilage-priser.
såg en annons där det var en som sålde hösilage i småbalar (30 Kg) för 100 kr/st! det måste väl ändå vara riktigt dyrt??? det är ju över 3 kr/kg. brukar inte hösilage ligga runt 1 kr/kg?
Hö och hösilage blir dyrt i år för oss hästägare pga vädret mm.

hmm. här runtomkring tycker jag inte hö priset har höjts nånting. våran bonde tar samma pris som förra året. vet flera här runt eskilstuna som oxå tar samma pris.
Nu har jag inte detta problem eftersom hö och halm (även havre) ingår i hyran. Men har hört mina kompisar sagt det, att det blir dyrt i år.

okej. men 3 kr/kg för hösilage. det är väl ändå att ta i hehe. jag tycker personligen att det är svindyrt =)

vi betalade 2 kr/kg förra året. småbalar är dyrare än stora
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
jag betalar 1 kr kg för både vanligt hö och hösilage.jag vill inte betala mer heller..
För mig inngår det :) Dock kommer nog resultatet att bli varierat pga att några är första skörd och endel andra…=(
Kg priset blir högre än så eftersom när man köper ensilage BÖR man betala per kg torrsubstans. Man ska ju inte betala för vatten presis.
Kg priset blir högre än så eftersom när man köper ensilage BÖR man betala per kg torrsubstans. Man ska ju inte betala för vatten presis.
#9 precis! vatten har man ju hemma i kranen 

vi ger nog 1,3kr/kg för ett jättebra och fint hösilage.
och höet gav vi 1.9kr/kg för sist.
i skåne