Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1425 ggr
Bella_Bus
0

Kläder på sommaren?

Hej vad brukar ni ha för kläder att rida i på sommaren?

syftar mestadels på lunga uteritter.

Jag brukar ha ett linne och en jätte tunn jacka och helskodda jeans.

Jag tycker det är för varmt i den värme som börjat komma :)

MVH

BettaSplendens
0

Jag har vanliga ridbyxor och sen en tunn långärmad som jag viker upp lite på underarmarna (har fått en del skrapsår från att trilla av när jag ridit i kortarmat så bara pga av det) . Har sen säkerthetsväst på det så blir ganska varmt men funkar ganska bra ändå. Jag tycker också det är skönare att rida med bara jodphurs, blir inte lika instängt vid vaderna då :)

CelsiusT
0

Jag har ju såhär års på mig jeans och linne, eventuellt en tunnare tröja över, alternativt en skjorta (långa ärmar som skyddar men ändå ganska svalt plagg). Tycker inte det är för varmt än. 

Men sen när det blir riktigt varmt så har jag tajts/leggings och nåt linne.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Bella_Bus
0

okej :)
Var ute idag och höll på att dö i värmen så får nog hitta någon tunt att ha på mig :)

viktoria91
0

Tshirt och shorts utan stigläder på sadlen. ;)

Bella_Bus
0

åå va mysigt :)

Pelzi
0

tshirt ridbyxor rid skor och säkerhets väst och hjälm :P har jag när jag rider i skogen :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Wezza
0

Shorts och linne/t-shirt ^^

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

[RC1393]
0

Ridbyxor, ridskor, t-shirt och ridhandskar (hjälm såklart)🙂

Gullan_J
0

Har alltid ridbyxor, då jag får "brännsår" på insidan benen i bara shorts. Oftast rider jag i linne eller t-shirt/piké, ridstövlar på fötterna och hjälm, sällan jag rider med ridhandskar.

-Bättre ökänd än okänd

JustMySelf
0

#2 Är det bekvämt att rida i leggings? Har aldrig gjort det men kanske kan behövas i sommar…

740tjejen
0

Rider i ett par tunna jazzbyxer. Linne eller t-shirt. ridskor eller vanliga jogging skor. Och hjälmen då.

CelsiusT
0

#10 Ja, det är ju ungefär som att rida i vanliga engelska ridbyxor. Har ett par som ser ut som jeans i tyget fast det är bara fejk, det är helt vanligt tyg.

Medarbetare på westernridning.ifokus

PennyScarlett
0

Shorts och linne samt barfota här! :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter