Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1061 ggr
Linnea
1

Häst skuren i Örkelljunga

Artikel i Ridsport

Jag tycker inte det finns nåt straff i detta land som är tillräckligt för såna här personer..

Skynda långsamt så går det fortare.

Linnea
0

Nej tyvärr..

Caspia
0

Usch, så hemskt! Jag är livrädd att det ska hända "min" häst, men det är ju lika hemskt vilken häst det än drabbar.

Envishet och drömmar

viktoria91
0

Mina hemtrakter.😭

NäraNaturen
0

Fy f*n… Vissa människor är så grymma.

Asså jag fattar inte poängen, vad gör man med bortskurna könsdelar?

Varför gör de så? Kan ju inte bara vara så att en random människa går ut i en hage och börja skära i en häst. Är de någon slags fetisch eller?

Välkomnar och tackar för alla era tips och råd 

Linnea
0

#5 Antagligen..

Här finns lite från dagens tidning.

NäraNaturen
0

Helsjukt, jag blir helt ställd, fyra år anser jag inte är ett tillräckligt högt straff. Åh så ledsen man blir

Linnea
1

Nej verkligen inte. Om djuret dör så borde det klassas som mord eller dråp. Personen förstår ju att hästen dör om man gör så..

NäraNaturen
0

Precis!

Gullan_J
4

Någon som håller med om att den idioten som gjort detta ska få samma straff som han gett hästarna? 

Har alltid tyckt att det är det bästa straffet, skulle nog hindra en hel del av alla brott som begås. 

H*n som gjort detta ska Förmodligen drogas, och sen mista det där nere utan bedövning eller liknande… Ursäkta om jag låter brutal men jag blöder inombords av att läsa detta 😕

-Bättre ökänd än okänd

NäraNaturen
0

Dessa människor är så sjuka att ingen kan hjälpa dem. Jag förstår att hästägare i Skåne är oroliga. Vad gör liksom… 

Tror att efterlyst ska ha ett program, eller har haft ett program om detta. Har försökt hitta det på tv3s hemsida men har inte hittat om det ska sändas eller om det har sänts. Hittade bara ett kort klipp.