Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1003 ggr
PimTheGreat
0

Vad ska jag göra?????

Jag slits mellan två stall… vet inte på vilket man ska gå på. I det första stallet är det flest fördelar, får tillgång till paddock, korall, hinderbana, hjälp och råd på plats och bättre kvalitet på stallet. Mindre och mysigare. Är Shirelys stall.

Det andra är det jag står i nu. Inte så mkt bekvämligheter, men hon som fick mig att skaffa häst har också sin häst där, alltså en nära kompis till mig och våra hästar har gått tillsammans sen jag köpte Pim. De e så himla tajta och bundna vid varandra. Pim trivs jättebra. Men vid en kontroll tror jag stallet kommer nekas på flera punkter. Men det kanske kan åtgärdas… vad hade ni valt?? Shirely är också en nära vän till mig, men hur ska jag tänka här för Pims bästa???? Med tanke på att han e så nära och tajt med den andra hästen, har lite samvetskval då med när jag känner att jag sviker henne som har hästen där också. Det finns en tredje person i stallet, men e ingen som någon av oss litar så mkt på. Helst känner jag för Shirleys stall då man kan träna hästen bättre där, bättre tillgångar…men men….snälla ge mig råd. Måste lämna besked snart till Shirley

PimTheGreat
0

* putt *

PimTheGreat
0

ska hämta pizza till karlarna här hemma nu….när jag kommer tillbaka vill jag ha lite svar tack….Flört

Believer
0

Jag skulle gjort vad som var bäst för hästen. Hästen är där 24 timmar om dygnet, du kanske är där 1-5 timmar/dag. När jag flyttade till det stallet jag står i nu gjorde jag det helt och hållet för Luckys skull.

Men du måste ju också må bra. För om inte du mår bra så mår inte hästen bra.

Du har ett jobbigt val framför dig! Kan inte den andra hästen flytta med också då? Det vore ju det perfekta! Skrattande

Linda
0

Det är du som betalar havren;)

-Gör det DU vill, hästen får det nog bra på andra stället också.

-Så länge matte e glad, är hästen glad tror jag.

-Lycka till!

PimTheGreat
0

tack för era svar…

#3 Tyvärr finns bara en box ledig. Redan frågat Shirley om man inte kunnat göra en box till men då krävs byggnadslov vilket kostar en del tydligen…

Jo jag tror absolut Pim kommer trivas där med. Jag känner mer att jag sviker min kompis i det stallet jag e nu. Ska man känna så??

Sessan
0

Jag skulle välja Shirelys stall pga alla tillgångar som finns där.

Inte tycker jag att du sviker din kompis men det är ju ändå klart att hon kan bli lite lessen över ditt beslut isf. Du får bara förklara för henne så förstår hon nog säkert. Sålänge inte din andra kompis (där som din häst står nu) inte blir helt esamm i stallet så är det ju inte så farligt!

gejsa
0

När man ska flytta en häst ska man alltid tänka både en och två ggr. Man tar ju bort hästen från dess trygghet. Kamratskap som du säger finns med den andra hästen rycks ju också bort. Men är det bra tider med bra hagar och nya vänner så ska det väl inte vara så dåligt för hästen iaf. Det är väl klart att den andra hästen kommer att sakna sin vän och även din kompis kommer att sakna dig säkert. Men ni kan ju träffas ändå. Är det inte så långt ifrån med stallen kanske ni kan träffas och rida ändå?

lisette
0

du kan ju inte tänka på din vän i det läget. du har det bättre i shirleys stall, hästen oxå!

PimTheGreat
0

#7 det handlar om 5 min bilväg mellan stallen….. fast hennes häst är gammal så hon vågar inte rida honom så mkt, det är lite där med som det kan bli roligare i Shirleys stall… där e det 2 som rider också

lisette
0

det är väl itne så mkt att tänka på då?

PimTheGreat
0

Ne inte om man enbart ska tänka på Pim…. om det inte kan bli så han blir deprimerad och så som jag hört att en del hästar kan bli om de blir skillda

gejsa
0

Va men då kan ni ju rida och träffa varandra. 5 min bilväg är ju ingenting. Tänk inte mer på det. Det är väl bara att flytta då vet jag. Så har du några fler att rida ut med också. Du kan ju rida till det gamla stallet isf.

PimTheGreat
0

fast å andra sidan så gick Shirleys Top och Pim i samma hage och var kompisar i det stallet där Pim stod först efter att jag köpt honom… så de kommer kanske ihåg varann. Vet inte riktigt hur det funkar där

PimTheGreat
0

tusen tack för alla era svar…. känns bra att kunna prata om det "jobbiga" med andra och får deras syn på det hela….

Faxlin
0

Jag tycker nog du ska sätta dig och skriva ett papper där du skriver en kolumn med fördelar för de olika stallen och en med nackdelar för de olika stallen, låt resultatet svara för sig själv. Vad jag läst mig till blir det att du flyttar med Pim, men det är enbart du som kan känna vad som är rätt för er.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

PimTheGreat
0

Det ska jag göra Åsa! Ska börja genast. Tusen tack!