Backuddens ..
pwah, sötnos ^^
Inga backuddeponnyer/hästar här itne.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Varför känner jag igen Hurricane Haze?? Tävlings ponny kanske?
Har ingen Backuddare men gillar hingsten Mountain Haze! Snygg så de förslår! ;)
Din häst var också vacker!
ah såg precis att de har ju samma mamma din Hurricane Haze och Mountain Haze! :D
okej, jo han har tävlat i östersund förut .. där i köpte honom :)

Jaha ok, därför jag kände igen det då =) Tyckte det va nå bekant med namnet men kunde inte koppla det. Vem va det dom ägde honom innan?
hon som ägde han hette Sannie
har ingen aning, men på min gamla ridskola så fanns en häst som hette starligt haze.. från sama ställe?
okej, det kan det säkert vara :)

Jag "jobbar" på Backuddens Stuteri, rider dock bara exmoorponnyerna, men har fått prova Backuddens Windy Haze, dotter till Tyfon hon med :-)
Skulle vara jättekul att komma i kontakt med dem som känner Backudden-ponnyer, och jag tror att fam. Bengtsson alltid blir glada av lite uppdaterad information om deras uppfödningar! :-D
Jag mins väl "Harry" som vi kallade honom, likväl så var Maountain fortfarande uppstallad på Backudden på den tiden…:-)
Windy var en av hästarna jag red in, annars var det mest Exmoorerna jag tränade men Tyfon (Harrys mamma) var en av hästarna jag red mycket och ofta.
Hur har Harry det nu och hur är han?
När han var unghäst var han väldigt lugn och mysig att ha och göra med.
Måste oxå säga att Starlight Haze är ingen avkomma från Backudden…:-) Haze kommer från Dale Haze som är Pappa till de flesta om inte alla av Tyfons avkommor, de olika vindnamnen kommer från Tyfon och Backuddens kommer så klart från stuteriet där de kommer ifrån.
fråga gärna om det är något du undrar, jag svarar gärna om jag kan…:-)