Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2709 ggr
Bella_Bus
2013-05-01 22:10
0

App?

Då det verkar finnas appar till ALLT, så undrar jag om någon vet om det finns någon app man kan använda när man rider i skogen för att inte tappa bort sig? :P

(rolig tanke om det finns, smidigt med så klart)

MVH :)

Eldlilja
2013-05-01 22:13
2

Finns alltid Runkeeper, då kan man se hur snabbt man ridit, hur länge man ridit och så också🙂. Där finns ju GPS-karta, men tror dock inte att man ser kartan hela tiden utan när man "gjort klart". Men det går ju alltid att stanna, stänga av tidräkningen och det så ser man exakt hur man ridit för att ta sig tillbaka.

Bella_Bus
2013-05-01 22:14
0

Jaha va smidigt de ska jag laddaner och prova i morgon :D
Tack :D

Spiritinthesky
2013-05-01 22:33
0

Fler roliga appar som är användbara i stallet/med hästarna?? :) Jag hade velat ha en app med något liknande stalljournal på alla hästar.. Använder mig nu av anteckningarna vilket inte alls är någon höjdare.

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Bella_Bus
2013-05-01 22:35
0

ja de vore jätte smidigt :D

CelsiusT
2013-05-02 23:06
0

Jag kör "Mina spår". Har provat en hel del olika och kommit fram till att det är den som passar mig bäst. Den ritar upp leden jag rider så jag kan spara till nästa gång, jag får även info om hur fort jag ridit och hur länge. Jag kan även när som helst under ridturen ta upp mobilen och kolla var jag är och följa hur jag rider, man kan alltså se hur den ritar upp vägen jag rider (har man dålig mottagning till satellit så blir det dock ibland något missvisande, men det gäller ju samma för alla olika appar och kartor i mobilen). 

#3 Ja jag skulle faktiskt också vilja ha en stalljournal i mobilen. Det har jag inte tänkt på innan. Men jag skriver ju dagbok för hästarna, men det vore ju lättare och smidigare att lägga in det i mobilen.

Medarbetare på westernridning.ifokus

smillasol
2013-05-11 21:02
0

3# och 5# det finns en app som heter My horse life som man kan lägga in flera olika hästar i. På varje häst kan man skriva dagboks anteckningar och utvärderingar av ridpasset. Man kan lägga till foderstater oh veckans mål, månadens mål och årets mål för var och en av hästarna oxå. Finns även kalender så man kan lägga in hovslagare, träning, tävling osv! Super bra app! Men den kostar lite oxå typ 7 kr eller 27 eller nått sånt :)

CelsiusT
2013-05-12 11:06
0

#6 Okej, kan ju vara värt att prova ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

smillasol
2013-05-17 18:43
0

# ja jag tycker den är bra!

Caspia
2013-05-24 20:56
1

Jag önskar mig en app för hästtäcken. Ungefär såhär tänker jag att den ska vara uppbyggd: 1) Hästen scannas på något fiffigt sätt och underhudsfett, päls, vindkänslighet och annat fiffigt registreras (uppdatering av denna punkt sker sedan kontinuerligt och automatiskt. 2). Hagen scannas därefter på samma sätt och hänsyn tas till till exempel vindskydd. 3). Varje gång man köper ett nytt täcke väljer man från en lista kopplat till varenda tillverkares information om produkten. 4). Därefter kopplas appen ihop med en pålitlig väderlekstjänst. 5). Varje kväll när jag ska hem från stallet klickar jag på appen och den berättar för mig vilket täcke hästen föredrar att ha på sig inför morgondagen.

Envishet och drömmar

[[AcsJulia]]
2013-05-24 21:03
0

#9 Hahahahah! XD Det hade verkligen varit någonting! Nästa bästsäljare? ;)

Bella_Bus
2013-05-24 21:26
0

hahah vore super smidigt :D