ålder?
pratade med en gammal väns pappa på auktionen i lördags. hans mor äger stället där ridskolan som ägde oskar stod på när jag red där. invecklat? ;)
han sa att det inte kunde stämma att oskar var 21. han trodde nämre 30, ivarjefall över 25.
veterinären kunde ju inte avgöra riktigt då tänderna tydligen ser likadana ut varesig de är 20 eller 30.
undrar så hur gammal oskar är, jag tror jag ska ta och ringa stall ess imorgon och fråga dem om de har någon aning.
oj !!! tänk så är han 30 :O

oj hehe. du kan inte försöka luska fram numret till uppfödarn?

Ridskolan borde ha några papper liggandes sedan de köpte honom. Där borde det stå när han är född.

ooj :O

Ojdå;)

Oj :) MEn han är fin :)

Ojdå hoppas du får tag i dom. Man vill ju gärna veta ! Men han stod där när jag jobbade där

#3 tror dom är bortslarvade för längesen. de som ägde ridskolan när jag red där skiljdes så de finns nog inte längre.
#7 har du jobbat på stall ess? när var det?

så där, nu har jag ringt och pratat med dem…
först så sa hon att han ligger mellan 21-30, ganska stort gapp tycker jag. sedan när hon började fundera så sa hon att det nog stämmer att han är 21-22, absolut inte äldre än 25.
fick veta lite skoj om honom.
han gick på en ridskola först, de köpte honom av en hästhandlare till sin ridskola. han har gått på ridskola hela sitt liv, sedan han var liten.
susanne, som jag pratade med har kommit tvåa med honom i en dressyrtävling, hon sa att han var väldigt välutbildad för att vara fjording…
det har aldrig varit ngr problem med hans rygg eller ben sa hon, men det är ju inte säkert det stämmer heller…

Stackars Oskar. Tur att han fick komma hem till dig och ha det bra sista tiden och bara gå och strosa och äta gräs.
Brallar han ibland i hagen eller går han bara omkring?

bralla har han aldrig gjort. men han galopperar ibland, men då går det sakta sakta. han galopperar hellre än travar.

Tänk vad skönt för honom att få vara fri efter att ha varit ridskolehäst så himla länge. Nästan hela sitt liv. Han måste vara väldigt snäll. Jag menar eftersom dom behöll honom så länge.

han är otroligt snäll. gör inte en fluga förnär!

Hade han varit lite mer brallig och kastade av ungarna så hade han sluppit ridskolan ju.
Vet en fjording som dom prövade att ha på en ridskola och det fungerade inte alls.

det är han alldeles för snäll för. har trillat av honom en gång, under en hopptävling. =)

Du kanske kan efterlysa Oskar om folk känner igen honom här?