Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 746 ggr
[MinIda]
0

Vad ska jag tänka på ?

Hej, ska som för första gången på 4 år nu testa att rida på söndag 1 timme. Har dock några problem. I nybörjargruppen så pratar dom bara finska och är som inte direkt bra på finska och hon som har det kan ej svenska hon förstår men kan inte prata svenska. Och har helt glömt bort allt och man måste skritta,trava göra volter själv så ja undra hur det kommer gå. Men vad ska jag tänka på när jag rider ifall hästen skenar,stegrar eller att jag inte får kontroll över den ?

Vet inte vilken grupp

Tacksam för svar 🙂

Uss
0

Du behöver nog inte oroa dig - i nybörjargruppen borde bara lugna hästar vara med så risken för sken osv borde vara obefintlig. Men det låter som du är lite nervös o det är inte bra, det känner hästen. Mitt tips är därför att åka dit någon dag innan o kolla på en lektion, helst då en med inte allt för vana ryttare, Lycka till!

[MinIda]
0

#1 Har ridit förut lite titt som tätt och väl när jag är uppe å hästen släpper nervositeten. Ska och kolla idag på en lektion men dom är dock rätt så vana där dom som rider. Men det ska nog gå bra hoppas jag.

Tack 😃