Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 501 ggr
LinneaG
0

kattungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon är 'mina' kattungar 3 veckor gamla, tänkte sätta ut en annons här, någon som kanske vill ha en stallkatt eller sällskapskatt?

De är bondkatter, tror jag, vet bara att pappan är rätt stor och grå. Mamman heter Lina och är 2 år gammal.

Det är två hanar, en orange och en sköldpaddsfärgad. Fortfarande rätt små, ser knappt va de är för nåt. De har öppnat ögonen och börjar gå lite smått.

LinneaG
0

-

LinneaG
0

mamma Lina

E_hjo
0

Naaaaaw, så sötaa   : )

gejsa
0

Den som är trefärgad kan bara vara en hona. Kolla ordentligt får du se.

gejsa
0

Glömde skriva att dom var jättesöta, mamman såg ju jättefin ut. Vill ju ha en röd hankatt. Men efter att några av våra katter här hemma har gått bort. Vi har ju 6 katter nu.

LinneaG
0

#4 - det är en hane! en som föder upp katter har tom kollat

Cilla89
0

så sööööta.. :D

gejsa
0

Konstigt! För på kattsajten så skriver dom ju att det bara kan bli honor med en sådan färg.

LinneaG
0

Jo, de är som att oranga bara kan bli hane,

gejsa
0

Nej, jag menar trefärgade kan bara bli honor har jag läst någonstans. Men har du undersökt det och sett det så är det väl felsägningar någonstans. Jag är inte så haj på katter och färger. Minns bara att jag läst det. Och tänkte då på min syrras förra katt som var trefärgad och även hona.

LinneaG
0

#10 - det stämmer, har ja också hört. Även de få honor som blivit oranga har varit sterila.. Färgerna kanske försvinner med åldern, det märker vi.

Maja
0

Det finns bara sköldpaddshonor ju har jag lärt mig.. Hihi.. Skumt.. ^^

Söta var de i alla fall.. ;)

gejsa
0

Ser att du skrivit om dina katter på kattsajten. Och ingen har ju opponerat sig så det är väl felsägningar.

gejsa
0

Eftersom du är här nu och inte såg min fråga i en annan tråd så frågar jag dig här. Hur går med nya hästen då? Rider du nu osv?

LinneaG
0

de går bra, men kommer förmodligen inte kunna ha kvar henne i höst, då ja ska flytta hem och har inget jobb, hade nästan blivit lovad ett, va just därför ja skaffa hästen..
Rider för fullt nu, går bra, men hästen blir så trött, funderar på om hon skulle ha någon infektion, eller om hon bara inte har någon kondition alls..

gejsa
0

Oj då, det var illa. Nu när du äntligen hittat en som passar. Tror du inte att hästen är full i magen av allt gräs och att hon står ute dygnet runt då? Dom kan ju bli väldigt trötta av det.

jn84
0

Jag tror som gejsa - det är bara honor som kan vara sköldpaddsfärgade.

Däremot skulle jag säga att hanen på bilden inte är sköldpaddsfärgad. Tuborg har samma färg och han är inte sköldpaddsfärgad, fast han är svart, brun och vit. Måste nog fråga på kattsajten vad som gör att den katt räknas som sköldpadda..

Vad är det för häst du har förresten, Linnea?

lisette
0

har sjölv frågat på katter. hanar kan vara sköldpaddsfärgade o honor gula!

Gyllan
0

Åå, ja vill ha en orange hankatt, men vi har redan katt och de funkar inte med en till, för han känner sig då utanför och sticker typ.. : /

men bara för att han är så sööt, den andra med såklart, men den orange:a är extra söt, kan du inte ta nån mer bild på honom då hihi :)

LinneaG
0

#19 - har en 5 månaders orange hane nu.

#17 - det är ett 13 årigt hbl sto

bubbelbubbel
0

jag har haft en sköldpadda, det var en hona.
och jag har har en orange, och han är en hane :P
min myskissegos, torsten, han bor på en bonngård nu och lever det goda livet, men oj vad jag saknar min kisse.

wewwa
0

Vilka fina kattungar!! : )

På vetrinärerna sa dom att det finns en speciell sköldpaddsfärg som endast kan vara honor…

Believer
0

vilka sötnosar =)

mazze
0

Har du fler bilder på ungarna?

tessa
0

Lycka till med kissekatterna! Hoppas att de får fina hem och inte tas för tidigt från mamma Lina!

Vi har kattungar i stallet och en familj tog en av kattungarna då den var 6 veckor!!!! helt galet, han är nu tillbaka igen, hoppas att han får vara det i fyra veckor till… suck, det finns folk till allt, förstår de inte bättre?!

LinneaG
0

Ja hoppas att de kan stanna tills de är 9-10 veckor iaf, problemet är att ja ska försöka flytta så snart som möjligt, men ska vänta tills kattungarna är borta, blir oroligt o stressigt för de att flytta runt.

Har tyvärr inga nya bilder, i måndags blev de 3 veckor gamla.
Den trefärgade hanen börjar bli två färgad nu, som vi trodde :)

mazze
0

De ser så söta ut. Du får lägga in fler bilder när du kan =)

Frickan_mary
0

När mamma vart liten hade hon en trefärgad HANE , fast visst sägs det att dem bara kan bli honor men han vart en hane iallafall.. ;)

Frickan_mary
0

dem vart jädra söta ;)

RubHel
0

Den oranga kattungen är ju bara för underbar :)

DojoKelder
0

Jag har en hane med fler än 3 färger.. han är kastrerad så jag är ganska så bergsäker på att han är en hane..
En randig sak i färgerna grått,svart,vitt och brunt..

gejsa
0

Oftast är det honor men visst kanske det kan bli undantag. Vi har ju skrivit det högre upp.

mazze
0

Om en hane är flerfärgad så har jag hört att de oftast är sterila ;)