löshoppning
nu vet jag inte om jag la den här tråden i rätt kategori men det är ett "problem" som jag har så då fick den hamna här.
men iallafall jag brukar sköta en f.d travare och tänkte att jag skulle försöka börja löshoppa henne. är 99% säker på att hon aldrig har fått lära sig hoppa. då är det så här att jag är rädd att om hon skulle få för sig att hoppa över staketet ifall hon fick lära sig hoppa?
hon har hästkompisar i hagen som är tillräckligt stor och till sommaren (alldeles snart) ska vi byta ut trästaketet mot el stängsel. men vill ändå vara på den säkra sidan.
skulle uppskatta å få höra andras åsikter och tips

De flesta hästar kan hoppa men hoppar inte över några staket för det.
Skynda långsamt så går det fortare.
Det ser så mycket bättre ut när du skriver det, detär nog bara jag som överdriver det hela

Min hopphäst springer rakt igenom om han bestämmer sig för att rymma… :)
menar du bokstavligen? eller är jag efter :p å du har elstängsel?

yep, bokstavligen :( som en elefanthjord…
men borde det typ inte göra ont? ;o

Ja det kan man ju tycka… I vintras sprängde han staketet ca 10 ggr. Trots kompis och stor hage. Visserligen hade han täcke, men han hade sönder trästolpar och eltrådar som om en blåval simmat igenom. Brydde sig inte om stark el. Sen när han fick ännu en kompis i hagen så slutade han.
okej, bra att du fått slut på det. tror(hoppas) nog inte jag skulle få så stora problem iallafall

Du behöver nog inte oroa dig för hoppning :P
nå nä egentligen inte, men man vet aldrig med dom där hästarna :p

….och min hopp-ponny kryper under staketet om han inte vill vara kvar.
I regel kopplar de inte ihop de två sakerna. De hästar som har för vana att hoppa ut har nog kommit på det av en slump, inte genom löshoppning. Så hoppa på ni, det är bra gymnastisering och träning 🙂
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Tror min häst är mer av "chill" typen så de är ju bra :)