Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 5629 ggr
SofiaOfSweden
0

Höpåsar, storlek

Tänkte höra med er vilka höpåsar ni använder. Är nämligen i desperat behov av STORA höpåsar som rymmer mer än 6 kg utan att man måste pressa i det. IKEA:s är för små, Globus i minsta laget likaså är Biofarm AB.

Några andra höpåsar som rymmer mycket ni kan tipsa om?

lisette
0

gekås har ju enorma påsar. de kostar runt 30 kr, om jag inte missminner mig.

Alex
1

Eller så kan man alltid sy egna, bara man har tillgång till en symaskin. Flört Så kan man få riktigt snygga påsar också.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0
SofiaOfSweden
0

Tack för snabba svar! Gekås… Lite för långt bort, får kanske smita förbi efter Hutsfredsfestivalen i sommar då, enda gången jag befinner mig så långt ner i SverigeFlört

Och sy, jag sydde fast grejer i mina byxor på syslöjden, det säger väl allt haha!

lisette
0

du får be någon köpa till dig!

gejsa
0

Vi har IKEA påsar och jag lägger i natthö över 6 kg så nog får det rum hos oss iaf. :)

fridak
0

här får vi plats med 8 kg hö i ikeakasse, fast då har vi småbalshö och ser till att inte fluffa upp det utan det måste ligga packat som i balarna för att få plats i kassen.

Gekås-påsarna tror jag kostar 24,95kr/st.

I tråden om Ikeakassarna var det även någon som hade "lövtunnor" till hö, såna som inte behöver ta någon plats alls när det är ihoptryckta och de rymmer nog en del.

Alex
0

#4 Träning… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinneaG
0

#6&7 - Vi får i 10kr i våran IKEA kassar, har dock välpressat hösilage.

Maliiin
0

#4 Wohoo! Festivalen! Där bor jag nästan! Tio min ifrån i storstaden MålillaTungan uteOskyldig

fridak
0

#9 skillnad på hö och hösilage;) det går att klämma i tio kg hö här också men då krävs det en del jobb.

gejsa
0

Ja, ju blötare ju mindre plats i påsen. Men mitt var nästan helt torrt och jag får nog i mer än 6 kg om jag pressar ihop det. :)

SofiaOfSweden
0

Där har jag åkt förbi ;) Verkar vara mycket smålänningar här av någon anledning..

Till alla: hösilage är ju lättare eftersom att det är mer kompakt. Jag har hö och det är rätt luftigt, småbalshö dessutom och att varje dag stå och pressa ner hö (ska dessutom bära ner fyra knökfulla påsar ner för en spiraltrappa..) vill jag helst undvika.

Men jag ska kolla på Ullareds, tack för alla svar!

Ledin
0

jag kan säga att dessa G-Kås väskor/kassar är kanonbra att ha till allt :D dynor till utestolar,hästtäcken,packa ner utrustning när man iväg ja nästan allt är dom bra till. själv har jag täcken i dom,vojlokar mm Det är dragkedja så man stänger om dom på det viset slipper man få en katt som skvätter ner sakerna,sover på dom mm allså är dom rena sen med.

Othello
0

Jag köpte påsar på bauhaus. Stora röda det står bauhaus på sidan. Dom är större än ikeapåsarna.

Pelzi
0

Granngården har stora påsar större än ikeas :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Swars
0

Hööks påsar är större än IKEA's! :)

CelsiusT
5

Undrar om SofiafSweden har hittat några påsar nu, efter 4 års tid menar jag ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Gobac
0

Granngården, hööks och schockemöhle har stora!