Nu är det jag igen ;P
Hur mkt skulle ni ge för ett maxat d-ponnysto,(148cm) fux, född 2002, inriden och har mjuka gångarter, och van vid trafik och riden i bl.a ridhus, paddock, och vägar.. lättlastad,
pappan är ett halvblod e: Sambesi
mamman är Quarter/newforest u: Ballsy Bumblebee
25.000 kr ungefär.. Det är vad jag hade gett :P Men den kommer inte växa över? Eftersom den är 148 som 5 åring?
joo, ja tror de med, men de går ju mäta ner, många som gör ;)
Haha, joo, har man pengar så :P Men trist sen om man står på en tävling och det blir mätkontroll ;) Dem ska ha mätkontroll på Ponny EM och det är många redan nu som vet att det är kört för dem, tyvärr..
Haha, joo, har man pengar så :P Men trist sen om man står på en tävling och det blir mätkontroll ;) Dem ska ha mätkontroll på Ponny EM och det är många redan nu som vet att det är kört för dem, tyvärr..
Men en som tävlar SM i dressyr med sin 150 cm nedmätta ponny till 148 cm, verkar inte ha haft några problem, och på henne låter de som de inte är så dyrt,, vadå hur dyrt är de då?, de är ju lite individuellt, hon har inte sagt exakt hur dyrt,, men de kan ju lixom vara nått som hon inte tycker är så dyrt som kanske jag eller du tycker,, vad kostar det ungefär då?
Alltså ja, det är ju olagligt att låta ponnyer över 148 cm vara ponnyer, nu har dem höjt gränsen till 150 cm på tävlingsplatsen då de flesta ponyer blir lite spända och blir därmed lite högre.. så 150 cm på tävlingsplatsen är tillåtet..
Det finns ju mätmänniskor som gör så att ger man dem en rejäl slant så skriver dem 148 cm i mätingtyget fast hästen kan vara 155 cm, har till och med varit med om att en häst på 158 cm räknats som ponny. Men det är ju väldigt olika, vissa mätmänn är snälla och andra riktigt strikta och andra tar mutor..
Det är ju en chansning det dära med att köpa en MAXAD, MAXAD "ponny," blir det kontroll då är det ju kört..
Hej Gyllan.
Låter som Missan är lik sin mor Ballsy. :-)
Är Ballsy Bumblebees tidigare ägare och kan berätta att även hon är maxad D-ponny. Miss Dynamites smeknamn var Missan när hon var föl om du undrar. :-)
Jag skulle aldrig betala mer än 30 000 för NÅGON häst…om jag inte hade haft ofantligt mycket pengar vill säga :)
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
#1 jag hänger inte med riktigt.. Står att ponnyn är född -02 och därav av 11 år och slutmätt? Inte fem eller har jag missat nått?😛
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#9 Tråden är från 2007, därav din förvirring :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
#10 haha jaha se där, glömde o titta det.. hehe ;D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Måste bara påpeka att det inte är tillåtet att mäta ner ponnyer. Slutintyg ges nog fortfarande ut men alla ponnyer i alla åldrar kan bli kontrollmätta på tävlingsplats och är den för stor då så kan man åka dit.
Skynda långsamt så går det fortare.