Ang. trav...
Hittade en riktigt otrevlig film på youtube.
http://youtube.com/watch?v=dGDG7hQIEM0
Och så en fråga: i dom travlopp jag sett på Youtube, där det händer olyckor som denna, så fortsätter de oskadade "ekipagen" att tävla. Är det någon regel eller? Om inte så är det väl grymt okänsligt att inte stanna om något sånt här händer :/
Kram Hanna
Hanna
http://youtube.com/watch?v=dGDG7hQIEM0
Så där ^^
Hanna
Har sett den förut, riktigt hemskt när det blir sådär :/
Tävlingen ska avbrytas om något händer.. Vad jag vet.. för det vart de för mej då min pålle sparkade mej ur vagen i start volten..
Usch va hemskt..
Ja, visst är det otäckt :/
#3 - Jo, det är det jag tycker också. För dom fortsätter ju loppet vad jag kan se. Eller också kör dom bara iväg en bit för att inte hamna i tummultet, eller så är det i USA = underliga regler.
Kram Hanna
Hanna

i sverige spelar d lite roll vad d e som händer men om det händer nått allvaligt blåser man av loppet och kör om d:)

utan dom skadade hästarna, förstås!

Det verkar som om det var på upploppet, bara några meter kvar. Händer detta i starten så bryts garanterat loppet och det blir omstart. Men nu verkar det som om loppet var i sluttampen och då kan man ju inte blåsa av och börja om och låta hästarna springa 2 km igen
Jaha, ja jag kan ingenting om trav (förutom att man behöver sulky ^^) så jag tänkte jag skulle fråga. Tack för svaren.
Hanna

usch vad hemskt. Hoppas det gick bra för alla människor och hästar. Snacka orättvist.. Den som ledde hade ju lugnt vunnit om detta inte hänt, dom som låg långt bak kunde ju bara fortsätta och vinna… Synd =/ Men jag tänkte absolut bara shit, det där var ju dumt, nu förlorar den.. =P Låter kanske som om jag bryr mig mer om det. Men så är det inte. Men jag tycker nästan att man inte borde räkna det där.. Alltså att det inte vara någon som vann,…
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Oavsett om det var på upploppet eller inte så kan vi omöjligt se ifall loppet fortsatte eller inte. Hur många sekunder får man se efter olyckan inträffat?
Jag menar….hur snabbt stannar man ett varmblod i full fart? 

jag tror även här att de avbryter… som sagt det går inte stanna på ett naffs…. måste ju hinna reagera å sen få kontroll på hästen som kanske även den blev uppspelt.

gud vilken hemsk film! det ser ju ut om hästen som ligger i rygg på ledaren fastnar med benet i framförvarande sulky…
kan berätta om pappas gamla häst biggen. i ett lopp han startade så hände en olycka, 6 hästar var inblandade och loppet avbröts. de fick vänta hela dagen och blev sista loppet för dagen för att hästarna skulle få vila upp sig.

Om en häst kommer lös eller om det är början av loppet så avbryts loppet. men är det bara ett halvvarv kvar så avbryts inte loppen för då går det inte starta om loppen igen för hästarna har redan tagit ut sig så mycket..
/travkusk

just ja…och om det inte gått för långt in i loppet… (å att de kört halva loppet) så körs oftast loppet som det sista loppet för dagen..

för övrigt kanske ni ser att benen på hästen som fastnar i sulkyn går av va?

Men jag är van travperson, kör ponny själv och min familj lever endast på våra travare.. det som Cnox säger stämmer,.. med ytterst få undantag.. förra sommarn såg jag ett lopp på valla som hade in i sista sväng kvar (nästan då) där vart det hela andraspåret som vart drabbade och loppet gick ist nåra timmar senare..
Filmen är ruggit hemsk! benet bara, typ.. bang.. av… :S