Våriga hästar

den första hästen kan man kalla lerig ;D
fina bilder ! :)
hihi, var nog skönt för dom att få rulla av sig lite vinterdamm :)

hehe, tror jag med ;D

Ja, nu kliar det i pälsen på våra små hästar. Tänk vad skönt att få rulla sig i lera då. 

Har varit in och ljusat upp det tredje fotot… insåg att det knappt syntes något på det förut :)

#8 hehe, ooj, vad lerigt ni hade dt ;)

Ville hunden verkligen hoppa i det iskalla vattnet??? burr

det gick inte att stoppa dom.
jag ska springa ut och ta en bild här så får ni se hur vi har det!!!

aah är det så en krokus ser ut??? såna har jag med… =)
Haha !! vilken goding , lerigt har vi det också , men snart kommer solen ( hoppas jag ) och torkar upp , skönt för alla våra vänner att få av sig vinterpälsen och tjocka täcket.

Det var värst wanilj har ni redan blommor. Vi får nog vänta iaf ca 2 v innan dom kommer upp hos oss.
he he he… har precis varit ute och tagit ngr bilder… snart ska ni få se!

hon längst till höger, hon är dräktig va ? (:
*avis* Vill med ha vååår!! 
Ja hon ska ha nu i Juni!! Om du kikar på den sista bilden under "morgonpuss i vårsolen" så syns det ännu mer!

*suckar* Vill bo hos dig nu Wanilj.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Oj, det var inte mycket snö kvar. När vi gick i skogen och letade efter spår av lodjuret så sjönk vi ner så snön kom över mina knän i bland. Det finns jättemycket kvar hos oss.
#31, vi har gått om stallplatser!!!

#30, joo dt va på den bilden jag såg dt, men skrev inget om dt ^^ sen när jag så en till bild så såg jag dt ^^ haha..
hästarnas hage är bara gegga ^^
tog lite bilder innan, ska se om man ser marken på dem, ska bara ladda upp dem till datorn först ;)

har typ lika lerigt som #8 och #10:P
o de snöade ännu igår..typ 10 cm så pappa var tvungen att fa ut o ploga i natt..längtar verkligen efter sommar…men de tar så länge innan snön börjar smälta här uppe..
riktigt härliga vår bilder ni andra har:)

här är det mest bara snö kvar i dikena och vägkanterna. Hagen är som en sjö, så nu ska vi försöka lösa så vi kan ha hästarna i en annan hage….vägarna smått lite var stans översvämmade. Idag när jag var ute och red fick jag vända. Vattnet gick över knäna på Pim…. så visst… våren håller på att komma…men eftersom det regnar ofta på kvällarna så lär jag snart få ta båten till stallet, för vägen dit börjar bli översvämmad den också….

#34: Menar du att jag och barnen ska bo i stallet då? hihi
Ja, jag skulle nog kunna göra det också. Fast jag misstänker att de sociala myndigheterna skulle protestera när det gälde barnen. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

I dag satte jag på alla hästarna sina skräptäcken eftersom nu börjar det bli riktigt lerigt i hagarna….huva..som e så jobbigt..

tar nog hellre en lerig häst än läskiga halvsura lertäcken…*urk*

Jag spolar av mina täcken, hänger upp dem sedan 1 dag i stallet för att dropp torka, sedan torkar de på en dag i sadelkammaren..Tyvärr kan man ju inte täcka in ben, hals och huvud så borstarna går ju varma iaf..hi hi
hi hi hi.. lerdammrök är så härligt! Ser super ut när man snöter sig!! Ska testa din metod Linda.. Men peppar peppar, jag har inte haft en enda lerig häst ännu… Bara lite lite klet längst ner på benen…

Nä inte jag heller änn, skönt!
Ja fy man kan gräva fram halva stallet ur näsduken sedan ju..ha ha