Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 672 ggr
ponnyryttare
0

Hjälp!!

Imorgon åker min ponny som är såld. Jag ska skicka med utrustning men jag har aldrig riktigt sålt en häst innan, vad ska jag packa med?

Stallmima
0

Vad har ni avtalat om?? Själv har jag sålt med och utan utrustning, någon gång med sadel en annan bara med grimma tex

Caf_Roy
0

Packa iaf med allt som du vet att du inte kommer använda till din nya häst (om du ska ha en) som du använt till ponnyn. Är det något som ponnyn absolut behöver och lite basic småsaker (typ grimma och grimskaft, transportskydd) skulle jag skänka med det på köpet.

Är det grejer du skulle kunna sälja och få pengar för, erbjud dem att köpa det du brukar ha till ponnyn som du inte längre behöver lite billigare än om du sålt till en utomstående (tex alla täcken, ev sadel, longergjord, mm).

Detta om ni inte avtalat att ponnyn ska säljas med utrustning.

Om ni kommit överrens om att utrustning ska ingå bör de få med sig allt de behöver för att rida ponnyn i hoppning, dressyr och uteritt (plus/eller andra discipliner ponnyn använts/kommer användas inom). Tillräcklig utrustning för att lasta och transportera hästen säkert. Täcken för helst alla men åtminstone de flesta väderlekar. Borstar och skötselutrustning om de inte har det själva.

Sen kan man ju alltid skicka med mer, men det är vad jag anser vara minimum.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Uss
0

#2 Oj; dej hade jag gärna köpt häst av!

TS: "Utrustning" lite ospecat sådär kan ju vara vad som helst i princip, men jag hade också skickat med sånt som jag själv inte kommer att behöva och sånt som jag vet att min häst verkligen behöver - typ särskild typ av eksemsalva, -täcket osv. Sedan grimma, grimskaft, iaf en sadel och ett träns. Borstar osv hade jag också skickat med eftersom mina hästar har sina särskilda borstar.