Titta Hit!!
Hejsan! Snart ska jag vara med på en hopptävling och jag undrar en grej. Kan man ha lindor när man hoppar? Eller är det mest till för dressyr? Om du har svaret på min fråga så uppskattar jag om du svarar så snart som möjligt! Tack!
Varför vill du använda lindor när du hoppar? :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Det är inte tillåtet på hopptävling heller, som svar på din fråga! ovanstående var bara av nyfikenhet :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Är det en pay and jump får du ha lindor.
#2 det är det väll visst? :)
#1 För att det är snyggt och jag hittade ett par lindor hemma och det hade ju varit kul att använda dem någon gång ;)
#4 är det verkligen det på lokal och uppåt? är lite osäker… kan inte komma ihåg att jag någonsin sett någon med lindor faktiskt..
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Jag vet inte, men det finns ju inga fördelar med lindor direkt.
De kan åka upp och ni kan gå omkull, du måste kunna linda lagom högt och lågt så inte hästens språng störs, och lindar du för kort skyddar det inte. Och de tar lång tid att linda på och av, om det är många startande kanske du tar av lindorna mellan omgångarna, och rätt som det är ska du rida ärevarv och hinner inte linda om benen. Och eftersom du inte vet säkert finns det risk att du blir diskad för att du inte får ha lindor.
Lindor kan du använda på alla andra dagar när du förmodligen har mer tid på dig att linda ordentligt. Ha ett par bra senskydd och bakstrykkappor istället i rätt storlek skyddar det minst lika bra som rättlindade lindor.
-Bättre ökänd än okänd
#7 Det är bara en miniklubbtävling som jag brukar vara med på och jag vet att man inte springer ett ärovarv med häst. Jag undrade bara för att jag hittade ett par lindor hemma och det hade ju varit snyggt att använda dom på en miniklubbtävling ;)
Kan du linda? :) Det kräver en hel del övning (är ingen höjdare på det själv) och gör man fel gör det mer skada än nytta. Jag skulle satsa på några andra benskydd istället.
#9 ja jag kan linda men jag har aldrig använt benskydd och jag har inga hemma
#10 Okej :) Ska du tävla en av klubbens hästar? I så fall kan du ju fråga ridläraren vad han/hon tycker.

#7 Jag lindar nästan lika snabbt som jag sätter på benskydd. ;)