Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 532 ggr
Spader-EliN
0

Så det kan gåå..

Ja så det kan gå..

Dagen började precis som alla andra dagar med helg i stallet. Klockan ringer jag går upp å äter frukost tar fram besticken så de ej ska glömmas hemma å åker iväg till stallet. Mockar, sopar, fodrar släpper in å tar ut hästar en sak var dock inte som vanligt ett av russ stona hade fölat å fått ej ljuvligt söt liten fölis :). Eftermiddagen kom åt lunch och gjorde sedan iordning sköthästen för att rida ut på en tur i skogen med mammsen. Vi är påväg hemåt hästarna hoppar till och jag hinner bara märka att en häst kommer emot oss i sken. Jippie tänker Amigo som älskar att galoppera, mycket och fort :P Fullblod i New forest format så Han är inte sen i att hänga på Hubert med ryttare. efter ett par meter möter vi en barnvagn :O sedan kommer en sväng och sedan en lång raksträcka huberts ryttare slänger sig av å försöker få stopp på hästen funkade inte nu var hubert lös å hastigheten höjdes hubert går omkull men kommer snabbt upp igen sedan kommer vi fram till en cykelvägskorsning det känns som om amigo tänker ta vägen rakt fram men ångrar sig och gör en 90 graders sväng istället.. då åker jag av å hamnar som tur va i ett dike med snö och ej på cykelvägen.. kommer undan med några skapsår å en öm armbåge.

ja så kan det gåå :P

LinneaG
0

Ojdå! Vilken händelse! Sånt som man aldrig tänker på som kan hända. Det är i såna ögonblick man vill att hästarna ska vara mindre djur.

Spader-EliN
0

ja :P så man kan ta upp dem å ha dme i handen :P

__iE
0

usch då!

tur att du inte blev mer skadad :)

reddie
0

ojdå. Hoppas att allt gick bra mer er och hästarna

gejsa
0

Hur gick det med mammsen då? Red inte hon också?

Spader-EliN
0

Jo men hästen hon hade är lite coolare han stanna kvar :P

hon är lite vanare också har väl ridit i ca 30 år mer :P

Faxlin
0

Oups, det hade kunnat sluta illa ju. Tur i oturen att det inte blev värre än så i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

PimTheGreat
0

oj….. vilken ridtur…. tur det inte hände något allvarligt då….Förvånad…..kunde ju slutat hur illa som helst… Verkligen tur i oturen….

gejsa
0

Vilken tur då. Jag menar sticker en häst brukar ju oftast dom andra följa efter har man hört.