Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: tidningsurklipp
Läst 375 ggr
steffy
0

OT hade nog gjort samma sak.

http://www.gt.se/nyheter/1.767175/tjurrusning-i-skovde

jag har ju gått i skolan mittemot ett förra detta slakteri och det var inte kul att se alla dessa transporter som åker ut in till slakteriet varje timme + att  det luktade gris och avlopp i skolsalarna på lektionerna + att när man väntade på bussen skrek grisarna när dem skulle slaktas. inte så kul att höra grisarna när man åt lunch.

Lyrik
0

#0 Men tjuren fick ju skjutas på öppen gata.Ledsen

MiaMaria
0

Oj de där hade kunnat gå illa, en tjur är inte o leka med om den blir stressad. Har själv jobbat på styckeri men de blev ju några vändor på slakteriet o hämta kött o kroppar men är glad ajg slapp själva slakten

Mandysan
0

*Min hemstad*, Nä usch det där var läskigt jag bor visserligen en bra bit ifrån men det stinker när man är nära slakteriet :S

gejsa
0

Stackaren! Han kanske förstod vad som väntade honom.

divansson
0

Fyy! ärligt talat.. skulle alldrig slå mig att skicka ettt djur till slakteri.. slaktarn vi har som avlivar våra djur bor ca 2 milhärifrån, då åker vi ut i skogen och leder ut djuret ur transporten, allt går så snabbt. han klappar det lite sen, bang! har gjort så med kor också.. det mest naturliga för djuret.. i naturen.. det går på en bråkdels sekund.. Jag fick välja ställe till min favvohäst.. en jättefin äng med en bäck mitt i… allt var perfect liksom…