Äntligen semester!
Nu drar jag på semester. Har haft lite besluts ångest över mina hästar men efter långa samtal med hästarna, har dom själva fått gjort valet
vem dom vill ha som matte. dom två äldsta 12 och 18, har fått komma till sina älskade medryttare på livstid och hoppehästen som jag aldrig hoppar utan min vän tränar och vill tävla med har jag sålt till henne. han kommer att stå kvar i samma stall, så han slipper mig inte helt he he. Det blev araben som drog kortaste strået och fick bli min egen ridhäst. men han tror ibland att jag är hans mamma. när han var yngre gömde han sig bakom mig när det var läskigt.
Jag har inte tid och energi för alla 4. Det bästa för dom är att de får det dom behöver och det får dom nu hos sina nya ägare som alla älskar just sin häst.

var ska ni på semester? :) utomlands?
#1 nej i år håller jag mig inom landets gränser. jag har nämligen en stark tro på att det ska bli riktigt bra väder nu! Sen har vi en del att göra bla, på stallet så det blr väl bara en mindre resa några dagar för att få vara ifred med gubben ( tur han inte läser detta han gillar inte att bli kallad gubbe)

Men varför göra av med alla hästarna då?
Jag trodde ni skulle bo utomland eller nått? :P

Skönt att de löst sig! Och underbart att de är nån mer än jag som har stark tro på att nu kommer sommaren snart =) Hoppas ni får sen trevlig semester!!

Det låter som hästarna har fått det bra. Skönt att det blev så att du vet vart du har alla =)
hästarna har det kalas bra, annars hade jag inte lämnat bort dom. den älstas medryttare har ridit honom i snart 4 år och man ser att han gillar henne.
Orsaken till att jag gör mig av med hästarna är att tiden inte räcker till, jag jobbar ibland mer än heltid och reser i bland i jobbet. vilket gör att jag måste ha hjälp med hästarna även om jag har dom kvar och när ryttarna själva var intresserade av "sina" hästar så varför säga nej. när jag vet att dom får det bra eller till och med kanske bättre än med mig.
Jag hoppas att alla här får njuta av mitt vackra väder som jag beställt. får hoppas att leveransen kommer i tid bara 

Oj, gav du bort två hästar!! Kunde du inte fått lite pengar för dom? hi hi
Trevlig semester.