Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 506 ggr
Mandysan
0

Hingstar

Jag ska köpa ett fint sto som är irländsk import. Hon har tidigare haft två fina föl med en snygg ridponny hingst (kommer tyvärr inte ihåg vad han heter). Jag har planer på att om några år betäcka henne men frågan är vilken ras? tanken är att fölisen ska bli en stor häst jag ska tävla sen när det är dax att lämna ponny åldern. Men vilken ras ska hingsten va? Skulle det funka med en PRE eller Connemara hingst? Vad tror ni? Jag vill gärna ha ett lite grövre föl så Ridponny hingsten är tyvärr utesluten…

Wanilj
0

Frågan är ju hur stort stoet är, hur ser hon ut i typen etc? Om du vill ha en stor häst och hon är ponny så får du nog ränka större än Connemara.. Såvida du inte vill landa på dryga 1.50 med tur..

Mandysan
0

Hon är ca 148-150 cm jag vill inte ha nån som är helt enorm. Fölet ska väl landa på 156-157 eller nåt sånt…

Mandysan
0

Hon är klassisk ridponny typ.Inte smäcker men inte tung. Hon har lång fin överlinje oxå.

Mandysan
0

*putt*

Linda
0

Vänta och njut av henne ett par år istället och kanske ev köpa ett färdigt föl med just den stammen du önskar.

Lycka till med hästköpet!

Mandysan
0

Jaa jag ska verkligen ha kul med min häst länge till! Just nu har vi siktet inställt på att lära känna varann. Men hösten 07 (ev nu i år) så ska vi försöka vara med i ponnyallsvenskan.