Att göra i fällningstider
Måste visa vad som går att göra av hästhår för att inspirera er lite nu i fällningstider. Numera blir jag glad när hästarna fäller och har haft insamling av hästhår i stallet. :)
Här är garn jag spunnit av shettispäls..
Och ifrån fjording..
Och här är filttovad shettispäls som ska användas till skulpturer jag håller på med.
Och här är en ljusstake jag gjort dekorerad med ull och fjordingpäls.
Går även att blanda i päls i lera för att få en stabilare lera som inte så lätt spricker.
Så var inte less för att ni får härthår överallt eller för att hästen ser så dassig ut när den fäller, utan ta tillvara på det och gör roliga saker av det. :)
Kanske går det att öppna ett företag och ta hand om pälsfällningen från hästar och göra något nyttigt av det?
Lycka till
"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"
#6: Jag och en vän funderade på det..
Men jag skulle nog ledsna rätt snabbt på det om jag hade kravet att göra det, så räcker med att göra det för nöjes skull och för att ha till att dekorera min keramik med och till delar av skulpturer.
Hahahaha snacka om egologiskt! :D
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
#8: Definitivt ekologiskt. Har man fri tillgång på något är det ju smart att använda det. :)