Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 3200 ggr
ciss
0

Skimmelskäck?

Finns det någon färg som heter skimmelskäck?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lizzan
0

Japp, enligt mej iaf. Lizmic, min älsklings ponny är vit men har en grå fläck på bogen + på rumpan. Syns tydligt när man dushar henne, alltså när hon är blöt.

Alex
0

Japp det gör det. :) Islandshästar kan ha den bl.a. Vissa har lite  mörkare (gråa) fläckar, medan andra ser ut som vanliga skimmlar.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lizzan
0

Plus att Lizmic har bläs som också syns när hon är blöt

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har du två skimmelskäckar: http://www.nickis-design.com/icey/0110.htm och http://www.nickis-design.com/icey/0210.htm

Men stoet på bilden jag bifogar är också skimmelskäck, fast hon ser ut som en vanlig skimmel. Men hon föddes som brun(?)skäck.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

joytick
0

#4 Grajskott (eller va han hette xD) va snygg :D

Alex
0

#5 Gráskjott är färgen, skimmelskäck på isländska. ;) Namnen på hästarna står under bilden.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hannapanna
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tempelboy Starlight är en skimmelskäck..

Anna
0

Hm, Windy har varit skäck, hela hennes bakdel har varit brun typ, men hon har inga fläckar kvar idag. Räknas hon som skimmelskäck ändå?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Johannna
0

#8 Nej det skulle jag inte tro, avblekbar skimmel skulle jag säga. Dom föds med en grundfärg, t.ex. svart, brun, sen bleknar dom till åren och blir helvit.

joytick
0

#6 Haha okej, Gáski frá Hofsstöðum  va fin då :D

shirley
0

happy e brunskimmelskäck….

Believer
0

vi var och tittade på en shettis förut (innan vi hittade Lotta), han var skimmelskäck.

Snuttan2
0

Alla färger kan väll ändå vara skäck, är rätt kul med helvita skimmelskäckar där man bara ser fläckar i huden :P