OT Island
Fina bilder! Är Alex hemma igen?
Alex borde vara hemma, vi skiljdes åt vid fyra på landvetter å hon hade nog tre timmar hem ungefär… ;)
En sista bild, utsikt över Reykjavik (vet fortfarande inte om jag stavar det rätt) från en konstig byggnad vi hittade i en konstgjord skog på ett berg :P
Väldigt häftigt land, solen var uppe i princip dygnet runt, när jag körde till gården Alex bodde på trodde jag att jag var på månen eller nåt ibland, inte ett tecken på civilisation förutom vägen, jättefräckt landskap runt omkring… Och sjukt mycket får och hästar :P Randiga kor hörde jag att dom har också, men vi såg inga :(

Härliga bilder!!! Men vill se fler, Mia får aldrig nog ;-)

Ha, ha är ni redan hemma?! Blev du inte liiiiite sugen på en islänning nu slo?
Fick du rida någon?
Det ser så himla härligt ut att man blir sugen på att åka dit en sväng. Men det är ju så himla dyrt.

fina bilder ! :) Ser ut som ett härligt landskap :D
Sjukt vackert det verkar vara på Island :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Joooooonas då.. ;) Randiga kor.. Hahahahaha.. ;) Iiiih, supermysiga bilder!! :P Jag får ta mig dit någon gång jag med.. Eller hur var det nu.. Skull vi tre dit i vinter? Hahahaha.. XP
Men va i…?! Jag skrev ju ett svar här nyss? :P
#7 Jag lyckades inte få så många bra bilder, för långa avstånd för min kamera… Får väl se om alex kommer och visar lite fler sen ;)
#8 Ja jag har ju ett jobb att sköta :P Och sugen på islänning? Sällan, jag har vuxit ifrån ponnyåldern för flera år sen ;) Red en sväng i fredags, men tölt var långt ifrån så bekvämt som alla säger… Höll på och blåsa ur sadeln också, haha! Det fläktade lite där :)
Maja, ja alex sa att korna va randiga :p Haha, vinter? Det är kallt och mörkt där… Jag vägrar ;)
så härligt landskapet ser ut =)

ser så jääkla härligt ut :D
jag vill ooooockså till iiiiisland !! :D
Kommer strax bildbombning. ;) Tog lite tid att lägga in 600 bilder bara… ^^
Och alla på första bilden är inte unghästar, eller ingen egentligen, alla jobbas ju med/rids. ;) Och alla på andra bilden är inte ston, fuxen och den svarta är valacker. ;) Och det var inte den på #5 du red på, men hon hade samma färg. ^^
Förresten så funderar jag på vilken hastighet du höll när du åkte till Gbg från Karlstad om du gjorde det på 2,5 h.. Tog fyra för oss nu, fast en halvtimme var vi fast i bilkö på E6. Så 3,5 h tar det väl, och då kan jag inte påstå att vi höll hastighetsbegränsningen på alltför många ställen…. Så jag tror att det måste ha vart din mobil som trodde du hamnade i fel tidszon, eller också låg du väl i 200 km/h hela vägen. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Haha, det var inte många rätt där :D
Vilken väg tog ni då? :p Och tänk på att det är typ 3 mil till Landvetter också ;)
Men fråga inte mig, vet att vi åkte på E6an i alla fall. :P Och det tar ändå inte en timme att köra tre mil. ;) Bara att du ger dig, det är närmare till sthlm härifrån och dit tar det tre timmar. Jag har rätt som vanligt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Men Alex skulle inte du vara kvar till september eller något sånt?
Alex, kolla eniro får du se… ;) 30,6 mil till sthlm och 26,1 till gbg från karlstad 
#19 Jo, var väl tänkt så först men hände lite grejer som gjorde att jag åkte hem tidigare.
#20 Gå och lägg dig.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Kommer några bilder nu i alla fall, kanske blir fler en annan dag när jag är piggare. ;)
Börjar med ett svart stoföl. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
En två-årig hingst som gick och betäckte ston, musblackskäck med grymt snyggt steg! Och gosig som tusan också, så mycket att han förstörde några bilder för mig genom att knuffa till mig precis när jag skulle trycka av. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Kolfinna, ett jättemysigt 6-årigt nästan färdiginridet sto. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Gefja, ett brunskäcksto som jag blev tokkär i och tänkte smuggla ner i resväskan eftersom hon inte var till salu.. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Sylgja, ett annat 6-årigt sto, jättefin och go och halvsyster till både Kolfinna och Gefja.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Nej, nu kan jag inte hålla mig längre FAN vad fina hästar alltså. Förstår att du ville ta hem en hel del därifrån.
Vad är det för vita blommor i hagarna? Fanns det några knott, broms eller mygg där? Slaktar dom alla hästar som fått eksem eller får inga hästar eksem där?
Blæja, ett ettårigt brunt färgväxlarsto, med tussar av vinterpäls kvar..;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
En lite trött 1- eller 2-åring. ^^
#28 Vet inte vad de vita blommorna är för nåt, men fina var de. ;) Flugor var de enda kryp jag träffade på, fast det fanns det rätt gott om, i alla storlekar. :P Men hästarna får inte eksem där.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ha, ha vad kul stoet såg ut. Det syns att dom inte hanteras mycket då. Har den varit vit från början? Det är ju vita tussar av vinterpäls.
Berget som 1- och 2-åringarna gick på.
#31 Hon är färgväxlare, så hon växlar mellan brun och skimmel, fast behåller ju det bruna huvudet och mörka benen även när hon är vit. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Glaciären Snæfellsjökull som man såg från gården.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Och en speciellt tillägnad Juve, Mini-Goði och Mini-Ofsi. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Söta hästar o bilder ! :D
*kär i Mini-Goði* :P
#38 Han var mycket osocial. :P Fanns mycket finare musblackar, som var ston dessutom. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#35 Shit vilken snygg bild!! *fotofreak*
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Fina bilder! :)
Men shiet vad jag känner mig efter asså :P Har Jonas också vart på Island ? hahaha ^^
#41 Långhelg och hälsade på bara ;)
#42 akkeej, trevligt :D