Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1385 ggr
bebbe
0

Första vårfikan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag har jag och Inge räffsat gårdsplanen och tagit årets första fika utomhus, juvligt

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Kiara
0

Kan det bli en vår i år också? Tänk om sommaren blir lika mycket sommar som vintern varit vinter och lika långdragenCool

reddie
0

våren var här en snabbis och vände. Nu har det kommit ca 2 dm snö. Men men, våren kommer väl tillbaka snart

__iE
0

har ni igen snö kvar ? Förvånad

hoppas ni hade dt härligt iaf, era fuskisar ;)

lisette
0

kom hem och fortsätt hos mig vettja!

min uppfart är jättelerig, kommer inte upp med bilarna. hopplöst!

__iE
0

vår uppfart är av asfalt :P haha, så vi slipper geggiga backar mm ^^

lisette
0

grr på dig jennie. jag försökte stå och trampa ner gyttjan igår. men det hade varit ett evighetsjobb.

[slo]
0

Vi har bara ytterst lite snöhögar liggandes här och där nu, så himla skönt! Marken sviktar när man går, fiskmåsarna har flyttat hit, det till och med luktar vår Skrattande

__iE
0

#6 haha xD :D

Tinka
0

Oh så mysigt här snöade det i fm! Känns långt till våren…

bubbelbubbel
0

det är tio grader ute. så himla skönt att det inte är minus! :)
snön har regnat bort, tror solen kikade fram lite innan, när jag var uppe och gick i nattmössan runt ett halv två ;P
och vägarna är TORRA! :)

Wanilj
0

här e det barmark och fyra cm vatten i källaren… men vi har krypgrund med stampat jordgolv så det ska nog klara sig!!!

E det ett riktigt föl man ser i bakgrunden Bebbe?

Tinka
0

Milda makter bor ni alla "neråt"? Känns som om jag är den ende som har snö! (men jag kan skicka lite till er)Hemlis

__iE
0

jag har snö kvar :/ i Blekinge, var bor du då, Tinka ?

bubbelbubbel
0

tack men nej tack tinka ;)
vi har fortfarande alla snövallar kvar..

CBA
0

#7 slo- Luktar vår….då liktar det s-k-i-t då Flört

Det som göms i snö kommer upp i tö…la la la la Skrattande

Vi satt ute och fikade i söndags för första gången !

Vi hade nästan 15 grader i solen mot husväggen där vi satt….det var så skönt att känna värmen sprida sig i den vinterfrusna kroppen….jag fick tom färg i ansiktet och på händerna så nu är man lite aningens ljusbrun i skinnet :o)

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Tinka
0

#13 Jag bor i Hed i Västmanland mellan Köping och Fagersta kan man säga.

#14 Jag tänkte som så att om jag delar med mig utav snön här så blir jag ju av med massor så kanske våren kommer lite snabbare hit.Glad

bubbelbubbel
0

hehe, det var såå du tänkte ;)

gejsa
0

Här finns det mycket snö kvar på ställen som inte är nertrampat så som i sommarhagen tex. Men i dag kom tranorna i af.

__iE
0

#16 okejokej :) vet inte var dt ligger ^^menmen..

Linda
0

Cool"bakom mina solglasögon"tralla laa la lalala(jag dansar vår dansen på skrivbordet)..

Sessan
0

Ja här kan man än sålänge glömma att sitta ute. Men det smälter iaf, det är huvudsaken!

#20 Jag förstår att detta är sången du trallar på --> "Allt är bra då jag får ha på mörka shades igen"

bubbelbubbel
0

..nu ösregnar det…

__iE
0

samma här #22

bubbelbubbel
0

suck…fast det var så jag nästan blev förvånad, det har ju bara snöat innan, har ju inte sett regn på så länge. ;P

Linda
0

Här i Kista var det sol på kvällen, så allt är nästan borta på vägarna.(snön)

__iE
0

#24 haha, okeej ;)
här har dt regnat i 3 timmar nu ..

Linda
0

Huva, iaf så försvinner snön och vipps så tittar hästskiten fram med leran igen i hagarna…gud förbarme sig icke över hästägarna…

__iE
0

haha :D
Det Positiva: snön försvinner, jiipii =)
Det Negativa: allt syns,( dt som .. ), det blir geggigt och lerigt & blött :S ^^
men dt kan dt vara värt ?! :D

Linda
0

Ja det e värt att matte får 6 lerhögar att tvätta varje dag..heltklart snart föds en 7-e, skönt att ett par e utlånade oxå;)

__iE
0

haha ;D

jen
0

jag brukar sitta utanför stallet med kaffe o bulle när solen skiner… Cool

såååå skönt, och idag sken solen, fast det blåste lite.Skrattande

Linda
0

ja det är så mysigt att bara sitta där och koppla av och dricka sitt kaffe och röka sin cig utan att bli blå om händerna…

jen
0

precis!!  DÅ ÄR DET VÅR!!!Skrattande

Marre79
0

Var till min kusin för några timmar sedan o de stod o försökte pumpa bort vattnet ur en hage den stod i ca 50 cm djupt vatten…det såg inte allt för roligt ut!!

bebbe
0

#11 nej för guds skull, det äe en cementhäst, har en på varje sida om trappan,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Linda
0

Hi hi vilken fin:)

MiaMaria
0

Va härligt med vår, vill oxå ha! Har har det senaste 3 dygnen vräkt ner all den snön som vi saknat tidigare i vinter så våren känns väldigt långt borta. Men snön är bra att träna i Skrattande

lisette
0

nu har nästan all snö försvunnit, jag önskar nästan den kommer tillbaks igen. nu ser man knappt hundarna. det är lerigt och framförallt BRUNT på marken…

kan ingen trolla med knäna och göra så allt blir grönt?

LinneaG
0

Här snöar det..

Linda
0

Jupp….:(

jen
0

Ja, här är det snöblandat "blä" Ledsen

INGET fika idag vid stallväggen…

gejsa
0

Snöblandat i K-holm? Vi har minusgrader så det är snö här. Lustigt! Inte så långt ifrån varandra ju.

[slo]
0

Hehe, jag körde faktiskt bil med solglasögon, men lyssnade inte på magnus uggla, tyvärr… Men nu hoppas jag verkligen våren är här för att stanna! Och det var inte skitlukten jag menade kommer fram, utan lukten från sånt som växer… Och längtar otroligt mycket efter lukten av våt asfalt, finns inte mycket som slår det :D

gejsa
0

#43# Jo, dammig asfalt. he he

lisette
0

# 43 den där lukten mår jag sååå otroligt dåligt av. det luktar mask. fråga mig inte varför, den bara gör det…

bubbelbubbel
0

mmm…det luktar gott när det har regnat…så friskt!

jen
0

#42 Ja, det är ju konstigt!

fast vädret ÄR konstigt detta år….

IDAG är det iallafall vår igen Skrattande

Tinka
0

Idag lyser solen, underbart! Som på beställning på min födelsedag.

__iE
0

Grattis då, Tinka :)

reddie
0

Grattis Tinka!

Ja, idag är det underbart väder, knallblå himmel och solsken som värmer gott. Nu fick man tillbaka hoppet om att våren är på väg.

Jag hade sett fram emot en lång skrittur idag men Reddie var så pigg så han fick springa itället. Massor med trav och en lång galopp. Var så längesedan han fick galoppera så det tyckte han var roligt. Men i morgon blir det en skrittrunda…

gejsa
0

Grattis på födelesedagen Tinka! Hur mycket fyller du?

Tinka
0

Tack tack!!! örh, jag har två år kvar till 40…

[slo]
0

Grattis Tinka! Du är ju snart förbi tonåren ;)

Tinka
0

ha ha , tack o bock!… jag sa just till en kompis att siffrorna bedrar jag är inte äldre än tjugofemSkrattande sonen funderade här under dagen vart dom "gråa håren" var..näe jag har inga sa jag, för din mamma är inte sååå gammal än!

gejsa
0

Ja, gråa hår har jag så det räcker. Jag blir 47 i år. Så vänta du bara det kommer med posten utan att du behöver be om det. Skrattande

Kiara
0

Ja men hos visa är posten försenad, jag har inga grå hår och min mamma har nästa inga grå men hon är ju bara 78 år så hon har ju många år kavar att väntaFlört

gejsa
0

Nej, jag förstår det. Din mamma är väl lika envis som du.Flört

Har ni bestämt er för att inte få gråa hårstrån så ser ni till att inte få det.

Fast jag tycker det är snyggt iaf. jag klagar inte.

Kiara
0

Ja, det är honOskyldig

Jag tror ju att det hänger på generna, min man blev gråhårig när han träffade mig och han gillar när jag kallar honom för skimmelFlörtoch snyggt är det ocksåSkrattande

gejsa
0

Blev han gråhårig när han träffade dig!! Vad konstigt! HemlisFlört

Kiara
0

Vad då konstigtFundersam högst naturligt tycker jag……………men snyggt är detSkrattande

gejsa
0

Jag tycker också att det är snyggt. Elin (dottern) vill att jag ska färga bort det. Men det vill inte jag.

Kiara
0

Nej gör inte det, det är ju så snyggtFlört

gejsa
0

FlörtSkrattandeVet min pappas hår många år innan han dog. Då var det silvervitt alltihop. Jättefint tyckte jag. Hade han fått leva så skulle han fyllt 80 år den 4:e april. Måste åka ut med en blomma till hans grav då.

Kiara
0

Min pappa dog när jag var 20 och han hade silver grått hår. Det var rätt lustigt för när vi var ute och seglade så blev det krulligt av saltvattnet men normalt så var det rakt.

gejsa
0

Jo, men det blir nog mitt också. Lite vågigt av saltvattnet. Men då har du ju iaf någon att brås på att få vitt hår.

Anki113
0

Här går det inte att kratta gården, det har snöat dom senaste 2 dagarna. Jag tror vi har fått snön som som skulle vara här i vinter. Men jag längtar till våren.

Kiara
0

Jag tyckte det var fräckt, själv får jag dras med mitt raka hår, det går inte ens att permanentaFundersamMen mina barn har fått perfekt självfall på håretSkrattande så jag är den felande länken men det viste du redanRäcka ut tungan

gejsa
0

Ja, ni där uppe får nog vänta ett tag till på våren, tyvärr.

Själv har dottern och jag mockat bort lite bajs i hagarna nu.