Slovenien - Lipica - Lipizzaner
Jag har nu äntligen fixat ledigt från jobbet så jag kan följa med mamma och hennes sambo(som är från Slovenien) till Slovenien och Kroatien. I Slovenien ligger byn Lipica där Lipizzanern ursprungligen härstammar ifrån. Ska bli skitkul att åka dit, kommer fota massor *fotofreak*. Dessutom kan man få ta ridlektioner på dom =) Det kostar väl förmodligen skjortan, men mamma sa att jag fick, "Det är klart du ska göra, det är ju jättehäftigt" *Lycklig* Så den 2 augusti bär det av. Enda problemet är att jag ska stå ut med mammas sambos dotter. Antonia, 8 år, världens mest bortskämda unge, skriker, gapar, sparkas och slåss om hon inte får som hon vill. Låter spännande att bila ner, 24 timmar i samma bil som henne va?

Åhh va roligt!! Får jag följa? Kan knöla ner mig i en väska ;-) Dock lät de ju inte alls roligt med 8-åringen, lite lätt bortskämd…

Haha, visst. du kan sitta mellan mig och Antonia, gärna för mig ^^, Hon vet dock inte att vi ska till Slovenien, tror bara att vi ska till Kroatien. Anledningen är att hon absolut inte ville åka till Slovenien, hon tycker att dom är så arga där. Anledningen till att hon tycker det är att Peter(mammas sambo) och hans mamma oftast bara pratar Slovenska när dom diskuterar och är arga på varandra xP haha, stackars unge

Åwh, det låter kul ! :D
jobbigt med ungen bara, men det löser sig väl :)

Hi, hi låter kul att åka och rida iaf.