den försvunna ponnyn
Nej, vad hemskt! 
Jag hoppas att de hittar ponnyn…='(

Snälla, snälla, snällaaa! Sääg att nån hittar ponnyn nu, snabbt! :'(

vet inte vad jag ska säga. tycker det är så himla hemskt. att människor kan göra nått sånt. jag fattar inte.

:'(
Är det bara jag som funderar på varför det händer samma person, två gånger i sträck…?

stackars JoJo
Tur i oturen att han har så pass ovanlig teckning. Han känns nog igen lätt. Bra med publicitet.

#6 har också funderat på de

Fy F*n va hemskt!! Stackars häst!

staqrckars jojo, ja tänker på dig och texas och ska hålla öron och ögon öppna

tycker detta e fruktansvärt! Jag hoppas snart att ponnyn får komma till sin ägare och få sin medicin och lugn och ro…..stackars ponny!!! Vill så gärna hjälpa till och hitta honom, vet inte riktigt vad jag ska göra bara…kolla annonser kan jag ju göra men det känns som det enda….. LYCKA TILL!!! och jag hopppas verkligen att folket som gör detta mot hästar och åker runt och kidnappar åker dit ordentligt nu…denna stackaren kan ju dö nu för deras sjuka beteende!!!! 
hoppas ponnyn snart kommer tillbaka, ush va hemskt =/
TACK FÖR ERT STÖD,ERA ÖPPNA ÖGON OCH ÖRON, BETYDER MYCKE..

Självklart håller vi span. Sånt här ska inte hända.
har lagt ut efterlysningen på hundar och shetlandsponny också…

Det här är ju heeelt otroligt ju…. =´|
va det ingen som mäsrkte att #81 i tråden häst stulen sett en häst som va jätte lik texas i ett stall nära henne???
alltså nej hoppas ni hittar honom!!

#6 Slo - Nope du är inte ensam… 
Men visst är det hemskt… 

Gud va hemskt!

sjuka jävlar som gör såhär!!! >.<

HEMSKT att de här "människorna" (om de nu är människor överhuvudtaget, eftersom de beter sig på ett förjävligt sätt) gör detta emot ägaren o ponnyn. Eftersom de vet att ponnyn kan dö utav att inte få sin medecin så m¨åste de ha något fel i huvudet? Håller ni inte med? Jag håller ögon o öron öppna:)

usch, hoppas verkligen att han hittas snart! *håller tummar o tår*
Första kidnappningen varade i sex år. Historien fick ett lyckligt slut när hans förra ägare hittade honom på en gård i Vallentuna. Trots att han var kraftigt vanvårdad blev han snabbt bättre med hjälp av medicin. Nu har han varit borta i tio dagar. - Jag är jätteorolig för att han ska föras bort på någon slaktexport utomlands eller att han ska bli lika vanvårdad som förra gången han var borta, säger Jonna Ingemarsson. "Han är full av mask" Om han inte får medicin snart kan han dö. - Han är full av mask som kan äta upp honom inifrån. Hon misstänker vem som kan ha tagit hästen. - Jag är nästan säker på att det är samma personer som tog hästen förra gången. De har ingen fast adress och är därför väldigt svåra att hitta. Jag är livrädd att han ska fastna i deras vanvård, säger hon. Mest av allt känner hon sig bedrövad över att hennes ponny nu måste lida ännu mer än vad han redan har gjort. - Det här är psykisk terror. Texas är nio år gammal. Han har blivit vanvårdad i sex år av sitt liv. Det är hemskt, säger Jonna Ingemarsson.
1) Varför stjäls en häst flera gånger?
2) Hur kan den "behållas" i 6 år??
3) Vem står som ägare till hästen i passet? eller har den inte pass? Är den chipmärkt?
4) vad sa förra kidnapparna om "orsak" till kidnappningen? Blev det någon polisutredning?

#24# Det är inte vår uppgift att sitta och spekulera i detta. Det är polisens sak att utreda vems häst det är och vem som är skyldig. Vi är bara ett diskussionsforum ang hästar och vården av dessa.
Men tänk om den som efterlysen hästen inte är den rättmätiga ägaren… kan man då bli medbrottsling om man hittar den och ger hästen till den man TROR är ägaren???

åter igen. vi kan inte veta någonting. de som äger hästen borde kanske veta hur det ligger till.
vi kan diskutera till höger och vänster och itne bli klokare.

Fruktansvärt! Vilka människor det finns! :(
#24 Ungefär samma tankebanor jag har… Allvarligt talat, det verkar vara skitsnack så långt det är möjligt.

Det är polisens sak och ingen annan. Jag tex skulle inte ringa till jojo eller någon privatperson OM jag skulle se hästen eller veta var den står. Jag skulle ringa polisen. Man får ändå inte åka och hämta en häst bara så där inte ens ägaren ifall den är stulen.

jonas var är du nu?
hmm. mycket märkligt detta. jag läste att denna häst stals från en annan person för ett år sen 
bl.a samma bild som på blocket
VEM äger egentligen hästen?

aah,men nu får de vara nog… alltså, rent ut sagt hur kan männskor vara så dumma i huvudet?? asså jag fattar inte… vad tänker dem? vad gör dem? hur behandlar dem ponnyn, hur mår dem själva… jag har läst rätt så mkt redan om texas, men javetetusan om ja kan sova i natt alltså… åhh jag blir såååå less. och arg, brsviken och ledsen på människor. varför kunde inte alla födas till djurvänner????? : * (, jojo stöttar dig!!!!!!!
[inlägg redigerat/karoliina]
äger JOJO hästen, eller den andre som annonserat den stulen för ett år sen?
VEM är den rätte ägaren???

Nej vad HEMSKT! :'( Sjuka människor! Hoppas dom snart hittar ägaren så han inte dör p.g.a masken..
Lisette, jag är här ;)
jag äger hästen.
personerna som stal honom sist gjorde exakt samma sak sist för att mörka sig själva,
SJÄLVKLART är polisen inkopplad, samma poliser som har varit inblandade i samma fall under de andra stölderna.
jag tycker däremot att denna man som skrev i den andra tråden verkar lite mystisk.. ELLER?

hur går det med ponnyn?
#38 Vilken man menar du? Jag är väl nästan det enda av manligt kön här, och jag gillar inte ens enfärgade hästar ;)
Denna MCbeal.
Har tyvärr inget nytt att komma med och vet inte om och när jag får det om jag kommer skriva de här med alla "påhopp" från höger o vänster.

Det blir ju alltid så jojo att folk börjar undra när hästen blir stulen så många ggr.
Jag menar det är ju inte ofta som det händer så. Men det som var mest mysko var ju den här Mcbeal. Han var ju bara intresserad av historien om din häst.
#42 ja de kan jag förstå, om jag kunde ge ut all info här skulle jag gärna dela med mig mer än vad jag redan gjort men de e för djup o kraftig info o ett alldeles för osäkert ställe att lägga ut här.
jag tyckte att denne person verkar väldigt mystisk,. :S

#43 helt klart.. tycker också att han verkar mysko.. :/

Ush, men varför vill man stjäla en häst för att varnvårda den?? ='(

jag fattar inte mycket om vad som har hänt, allt är så rörigt