Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 3137 ggr
carrrrrooooo
0

2 st ridtravare till salu :)

Jahaja efter mycket velande fram och tillbaka så har jag nu helt bestämt mig för att sälja mina 2 älsklingar till hästar. Pga av helt tappat intresse och att jag har en son på 1 år som jag vill lägga all min enegi åt.
Jag ska förklara så gått jag kan om dom, men om ni undrar något så är det bara att fråga på. Först ut är min Valack Final Coutdown kallas för Final. Han är född -99 (alltså 14 år) Final är 163 cm hög. Ljusbrun med svart man och svart svans och en vit strumpa på ena bakbenet. Han är otroligt lugn vid hantering och ridning. Barn har ridit han utan problem. Jag köpte han för ca 2-3 år sen. Han kommer alltid fram i hagen och vill gärna pussas och gosas med. Galoppen är påbörjad men ej klar. Han tar galopp i hagen och vid longering och några steg vid ridning i uppförsbacke. Han är väldigt lättlärd, jag har ridit in han själv. lyssnar bra på hjälperna och är känslig i munnen. Priside: 5000:- Hem viktigare än priset så klart. Sen har vi mitt sto: Nice Box kallas för Nicean. Hon är också född -99 (alltså 14 år hon me) Nicean är 158 cm hög och är min första egna häst. Jag köpte henne för 5 år sen och står min tätt inpå hjärtat. Men jag vill inte att hon bara ska gå och skrota här hemma utan jag tycker hon behöver komma någonstans där hon kan bli riden eller körd eller få annan motion. Hon är otroligt smart och lär sig väldigt fort. Hon kan vara en hel del stoig och surar ibland, men samtidigt är hon väldigt mysig och älskar att bli kliad på. Som sagt när jag köpte henne så kunde jag inte alls lika mycket som jag har lärt mig tillsammans med henne. Nicean söker sig ner i form och gillar att jobba. Hon är en känslig dam som lyssnar på om man bara kramar bena lite. Nicean skulle passa perfekt för den som vill träna dressyr och gärna även tävla. hon gillar även att hoppa men då kan hon bli lite het men hon lyssnar alltid när man säger åt henne. Hon har varit ridhäst i nästan hela sitt liv. Jag köpte henne av hon som har ridit in henne och jag har vidareutbildat henne. Hennes galopp är underbar och hon älskar att galoppera. Jag ställde upp på löshoppning och utställning med henne med bra resultat! film ifrån utställningen finns här: https://www.youtube.com/watch?v=y8f2j_ACFWM Nicean är mörkbrun med svart man och svart svans och en liten stjärna i pannan. Hon har sadelgjordstvång men inte vid alla tillfällen och om man lägger lite energi på det så går det att träna bort, jag gjorde det men det kom tillbaka efter att jag var slarvig och bara sadlade på. Som sagt hon är otroligt smart och skulle även passa den som gillar att träna på tricks från backen. Kolla så fint och stilla hon står på filmen! :) Jag har lagt många timmar på henne med träning från marken och hon har alltid visat att hon vill lära sig mer. priside: 8000:- Jag lägger upp en bild tillsammans på dom och om ni vill ha fler bilder så mailar jag gärna. Det är lättast att få tag på mig via sms, mail eller att ringa. Min Mail: carro.barro.89@hotmail.com Min mob: 0737674877 . Mvh Carro

carrrrrooooo
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nicean och Final :)

carrrrrooooo
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nicean och jag tränar lite :)

carrrrrooooo
0

Vi finns 3 mil utanför Nyköping i Bettna (södermanland)