Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 1182 ggr
Linda
0

Kamera

Är det någon som använer sig av något "hjälp medel" vid fölnings tider?

-Tex web kamera, övervakning, föllarm etc?

-Eller ställer ni in tilloch med sängen i stallet och vakar?

Nyfiken?

Planerar säng i sadelkammaren..

stinta
0

jag brukar gå upp i gång i halv timmen, vi brukar vara två som  tittar till hästarna

snacka inte om mig utan med mig...

emsems
0

oj vad jobbigt det lät.. i vårt gamla stall hade dom övervakningskamera

Linda
0

Funderar på övervaknings kamera eftersom Charlie vägrar låta mig sova ute i stallet och dels för att Gejsa som tagit föl på henne förut berättade att hon är ganska "svårfölad"..

CBA
0

Hos "min" uppfödare så har dom ett rum med en säng ovanför fölboxarna där man kan ligga och vaka på dom…gissa vem som kommer sitta där och tugga naglar om jag bara hinner dit när det är dags ;o)

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Linda
0

-Gud va bra!

-Jag kommer nog släpa med mig tv, godis och sova över i sadelkammaren när det är dax, om det inte blir som sist när My födde ute i hagen mitt på ljusan dag när jag stod med förkläde och bakade, samtidigt som vi fick besök.

lisette
0

jag hittade ngt på hastannonser häromdan. hette ngt med foal. det var ngt som "berättade" när fölningen skulel komma igång…

gejsa
0

Det tog lite tid bara men det var inte så mycket. Men man ska ju tänka på att det var första gången för henne och att hon är rätt så gammal.

Kiara
0

Vi funderar på att sätta upp en webbkamera i stallet nästa år så kan man se hästen i den bärbar var man än är.

En ridlärare till mig hon var också uppfödare hon sa "i början så sov jag alltid i stallet men när jag upptäckte att, dom alltid fölar på morgonen när jag är på toaletten så la jag ner det."

Hon menade att hon störde hästen mer med sin närvaro än vad hon kunde vara till hjälp, webbkamera blir bra då vet som inte om att man ser.

Pernilla Lindström
0

Hej Linda !!

Jag kan varmt rekomendera en bevaknings kamera till fölboxen som du kopplar direkt till tv:n tex vid sängen det är det bästa. Jag har sjelv en sådan och jag ångrar ente en sekund att jag köpte en sådan, Lycka till/PL Skrattande

Faxlin
0

Jag har ingen övervakningskamera. Men mina är så vana med att vi sover i stallet så jag hoppas att hon inte blir störd när den dagen kommer.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Va????!!! Har ni börjat att sova i stallet nu. Inte nog att ni går och mockar nattetid sover ni där nu. he he

lisette
0

åsa vill vara en häst

Wanilj
0

he he he… vårt sto ska ju föla mitt i sommaren. vi kan inte ta in henne nattetid för då blir hon sönderstressad. Så hon kommer få föla ute.. nervöst dock för då har vi inte samma koll!!