Hööks hästkatalog!
Fick den idag :) Vad tycker ni om Hööks sortiment igentligen? Kvalitee, pris och utseende på produkterna?
Jag tycker inte Hööks är lika bra som för ett par årsedan, dem har dels börjat ta in saker med väldigt fula färger, som t.ex. oranga benskydd, öh? :O Samt kopierar märkessaker, alltså brist på fantasi.. Men sen ryttarutrsutningen tycker jag är skiiitfin, många yyyberfina saker :) Billigt och bra :) Men kvaliteen är inget vidare :/ speciellt inte på täcken och ryttarkläder :/
Så det är väl både bu och bä..

jag tycker nog att börjes är bättre =)

jag tycker nog att börjes är bättre =)

jag tycker hööks har fina täcken, färger alltså
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Hööks har inte konkurrensvänliga priser längre så handla inte en mängd % er i rabatt- titta på vad du betalar.
Börjes i Tingsryd tycks vara bätre- God kvalitet til akseptabla priser.
Har inte varit där men har handlat på postorde för några 1000. Inte besviken en enda gång från Börjes!
Köpte en gång läderolja från Hööks och upptäckte att det var nästan halva priset på My One.
Mycket kan man tycka om hööks men de har bra kundtjänst ;D
#0 håller me dig. asså de e ju billigt och bra men inge mer än så ;)

Jag gillar Hööks, tycker de har bra grejer.

Hööks täcken.. UUUha! Har beställt säkert runt 20ggr, ALLA täcken ja köpt har setat så hästarna får skavsår i bigen! eller tryck lr liknande, för stora i halsen för alla mina.. :P Börjes är betydligt mycket bättre… där är sakerna vädt priset och kvalitén är bra

hmm. jag har inte fått katalogen idag =/
Men jag föredrar många gånger börjes saker framför hööks.
Tycker att Börjes är billigare men att Hööks har bättre kvalitet… Eller så har jag bara haft otur…

Hööks är väl okej, men ganska dyrt ibland.
Men jag tycker definitivt att de har bättre kvalitet än börjes. Har nog mest blivit besviken över de billiga saker jag beställt från börjes. Service och kundtjänst har väl inte heller varit den bästa.
Man får väl vad man betalar för..

sitter faktiskt just nu o kikar efter täcken till bragobus på hööks hemsida. måste ha helt nya täken till honom då han vuxit som sjutton.
Jag köpte ett ridregn täcke där till min ponny och det är alldles för litet man kan inte ens knäppa sista hållet på täcket och det är för kort där bak .. men annars tkr jag hööks är helt okej .. :)
Tycker hööks är ganska bra, fast det är synd att dom kopierar ganska mycket. Dom borde ha fler grimmor i minishettis storlek också.
Eftersom jag bara har minishettisar så finns det 1 sorts grimma jag kan köpa och typ 2 fölgrimmor annars bara grimskaft. Täcken i storlek 85 cm är för stort för mina. Så finns inte så mycket jag kan köpa.
Jag tycker Hööks har ett bra sortiment. Lite dyrt kanske. Börjes är billigare!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag är då en märkesfreak och skulle aldrig handla på hööks;P

#16 var handlar man om man är märkesfreak? JAg har aldrig köpt nåt från hööks, bara från börjes och vår Fåglasång som vi har här hemma. tänkte beställa snart lite saker men det får vänta då pengarna behöver gå till termografi till Pim och veterinär för hunden i första hand…. men sen ska jag skicka efter!
#17 hm.. Ja lite varstanns:P Ja vet vilket märke jag vill ha, så vet jag att det finns på den lokala shopen t.ex Dom har väldigt mkt av de ja vill ha. Annars finns det alltid just det märket ja vill ha på nån mässa. Tex Göteborg, Stockholm eller Falsterbo.

Jag fick katalogen idag och tycker att tränset för 169 kr verkar vettigt för det priset.
Skulle dock gärna vilja känna på det, hur lädret är och hur smala remmarna är i shetlandsstl.
Dock hade de gärna kunnat skippa glitterstenarna på pannbandet
Jag har hört mkt dåligt om hööks täcken men har T.M Rain till Yrla, som jag köpte i vintras och är hittills nöjd. är ett av de få täcken som hållt sig i princip hela. Köpte nu på rean ett TM Outdoor till Yrla och ett T.M in between till Eneldo, hoppas att de passar och funkar fint.. Har bara provat täcket till Eneldo, det var en smula stort men passade bra. har hört att TM är stora i stl..
jag gissar annars att man får det man betalar för. Billigaste tränsen är oftast stela och i dåligt läder men så är det ju generellt, oavsett företag. Själv har jag ett CH Sigmund träns för 300 kr till Yrla, är jättenöjd - det är m,jukt och fint. Dock lite avskavt i spännena men det kan jag leva med =)
Börjes är ju annars ett bra alternativ men det finns så lite att välja på när det gäller postorder och dåligt med nyheter - lite trist.. fast nu poppar det upp (iaf i min värld) många olika företag på nätet som verkar vettiga, tex Horze med fler.. Kul med alternativ!

Tycker också TM-täckena är bra till acceptabelt pris. Men jag stör mig som bara den på att det inte är snabbknäppen fram!

Jag tycker att Börjes täcken är bättre än Hööks. Kommer aldrig mer köpa täcken från Hööks. Däremot har dom ju andra saker som kan vara bra.
#21: Det håller jag med om faktiskt!

Såg det blå vintertäcket från showmaster i katalogen…såg siktigt bra ut tycker jag…nån som har ett annat showmaster som vet hur de brukar vara i storlekarna? Jag velar mellan 135 eller 145… Hotten är ju 154 cm… vet inte hur lång rygg han har…

#25 Schess har ett sånt, han är 158 cm och har 135 i täcket :) men han är rätt kompakt också, väldigt kort rygg..

#26 okej :) vad tkr du om täcket då? fast du kanske inte har hunnit använda det? :)

börjes har ganska mkt konstigheter, eller ja, dom verkar bry sig mer om att det är snyggt än säkerhet på tex ridskor. men visst kan man hitta saker däribland..

Oranga benskydd är fint och annorlunda =)

#27 har inte använt det, bara legat på honom..
jag handlar hellre på Börjes. lika bra grejer fast till ett lägre pris.

Köpte bara lite smått denna gång, får verkligen hålla i pengarna nu. Hittade en fin westernfilt som var ett måste. skulle ha kunnat köpa upp hela katalogen, nästan.
I övrigt tycker jag att de har dåliga urval i klädväg, jag är aldrig helt nöjd med kläderna jag köpt därifrån. Men i hästväg tycker jag att de har ett bra sortiment, aldrig köpt nåt som sadlar och träns därifrån men smågrejer har de mycket av att välja, både i bra och dåligt kvalite.

Jag tycker HÖÖKS är bra.

Jag tycker oxå hööks är bra , jobbar ju där ;)
TM:s täcken är något stora i stl, så vitt jag vet..
tycker det är roligt att hööks har en shettishingst med i katalogen… 

Jepp Billy ;)
#10 Jag instämmer helt. : )
Jag handlar hellre på hööks än på börjes, fast å andra sidan är det roligare att gå i börjes för man typ fyndar mer där, för att de är billigare, men sakerna är mkt finare på hööks än börjes, ja tycker typ att gult fleecetäcke, och orange:t shabrak är super häftigt haha ;)
börjes har så… konstiga grejer, inte alls några fina ridbyxor och så.. i katalogen iaf.. och deras träns är ju jätte tråkiga, hehe.. (nu pratar ja om katalogen, där finns de ju inte så mkt till grejer) jag tror börjes skulle tjäna på att sätta ut mer shabrak och sånt i katalogen, i affären har de ju jätte fina Mias shabrak, men dom finns inte med i katalogen, de finns säkert folk som inte vet att dom finns där och så, hehe,
Hööks täcken är superfina, men ja vet inte hur de är i kvalité faktiskt, har aldrig köpt ett därifrån haha :o
Det är mkt roligare att kolla i hööks katalogen, mkt finare bilder och så, börjes haha har ni sett deras modeller,, haha uuurk ;) och hästarna är mkt mer "välvårdade" i hööks, hehe, i börjes har de jätte lång päls och är typ inte borstade hehe :P och på vissa bilder är täckena värsta små så hela magen syns hihi ;P
oj va långt de blev, men ja hade så mkt att säga ;P

#36 såg det med, tyckte jag kände igen honom på hööks hemsida men där står ju inget namn, men fick bekräftat när katalogen kom =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~