Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 3026 ggr
[Angel88]
0

Jutsk häst

är det någon som vet vart man kan få tag på en sådan.. hittar inga sidor där man kan inpotera dom från danmark.. är ruskigt intreserad av dom… dom är ju så himmla fina..

Goldie
0

En rejäl "klump"

Inte så hög som Shire, men med nästan samma vikten.

Här har du länk til avlsföreningen.

http://www.denjydskehest.dk/

Har inte hörd om nogon i Sverige

[Angel88]
0

tack… vill ha en dom är så snälla sägs det gillar ju att rida tori häst dom är ju gansla lika i kropps byggnaden

bubbelbubbel
0

oj. ser ju ut som en mega ardenner :)

reddie
0

Har fått uppfattningen av att du ville ha en varmblodstravare, det är ju raka motsatsen.

[Angel88]
0

jag gillar grova hästar oxå :).. min favvo häst på skolan var en tori häst.. jag vet att hästen är "min" när jag träffar den, jag bryr mig inte om det är en myla eller en shire häst, den dagen jag känner att denna är det så blir det den… man kan ju alltid drömma man köäper ju inte den första man ser… facktumed så gillar jag tyngre hästar mässt… vet inte varför, fast vil ju kunna hoppa lite med så det får väl bli två så småningom en till dressyr och en för hoppning :)

Victoriiuz
0

Känner en Jutsk häst som bor i sverige, dock är det en rätt sällsynt ras även i Danmark så de kan bli svårt att få tag i..
Världens goaste ras måste jag säga, älskar att jobba, vill vara med överallt..  Just han jag känner är väldigt lätt i munnen för att vara så ENORM! och shit va skönt det är när man rider ut :P