Sommarhäst - var?
Jag ska nog få hyra en sommarhäst i år och nu undrar jag var ni tycker man ska börja leta? :)
Min dröm är ju att ha min sköthäst på ridskolan men tror inte det är möjligt då dom går på sommarbete :(
Ingen aning ;/
Men jag vet att vara skötare/delfodervärd (beror på hur man ser det) på ridskolan där jag rider kostar 850kr i månade och då ska man dit en helg i månaden från 8,00-17.00 båda dagarna x''3
Ändån så betalar vi det ;)
(Ganska onödigt, men ville bara säga att det KAN vara ganska dyrt) ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Kollat på Fenix-park? :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Från början var det tänkt att jag också skulle haft sommarhäst denna sommar så jag började leta på t.ex. blocket och hastnet. Där kan man även mejla andra som bara vill låna ut sina hästar om de kan tänka sig lämna ut de under sommaren bara (även fast man kan tas som jobbig, man har liksom inget att förlora? ;)
Jag googlade även en massa på sommarhästar och kollade hur andra hade hittat sina. Det finns flera "företag" som lånar ut sina hästar över sommaren. Men jag vet inte om de flesta kanske redan hittat alla sina ryttare som vill låna hästarna? (Jag kollade jan-februari efter häst). Ridskolor brukar även låna ut vissa hästar över sommaren. Lycka till! :)
#1 Oj jo det var ganska dyrt!
#2 Åhh fenix park är ju bra och nära! Men det verkar som man bar akan låna från juni till augusti? alltså inte under sommaren :/ Även fast det kan vara intressant också.. :)
#3 Tack så mycket för tipsen, får ta och söka runt lite nu!

#4 Du kanske kan maila och fråga? :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
850 kr i månaden dyrt?? Vet ni vad det kostar att hålla häst i månaden?
lurvponnyn.vimeddjur.se
#6 Det var bara två dagar i månaden
… Det lutar lite åt att jag ska få hyra en helt egen ponny nu.. :O jag är ÖVERLYCKLIG! Tack bunnyheart för att du tipsade om Fenix Park! ❤️😃
Nej,, ;))
850 i månaden för att få vara skötere/delägare, vad man nu vill kalla det + att man ska åka dit å ''jobba'' 2 dagar i veckan.. mellan de tiderna jag nämde ;)
Man får bara rida 2 dagar i veckan 2 en av de dagar som man är där på helgerna (var 4:de vecka) ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

#8 Ingen fara, vad roligt för dig :). Många hyr därifrån, det var min gamla ridlärare som tipsade mig, och hon hade extremt bra hästtänk och många säger att de är jättebra där ^^. Dock så hyrde jag aldrig pga att jag skaffade egen direkt🙂.
Berätta gärna mer sen TS, hur det gått och så👍
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#11 Är ju inte helt hundra men hoppas! Har redan spanat in en av ponnysarna, föll för henne på direkten❤️ Jo har själv hört mycket bra om dom, kommer säkert bli super! :)

#12 Roligt, lycka till nu då :))) <3
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥