Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettraser
Läst 3702 ggr
Birke
0

Vackraste?

Är det ngn mer än jag som tkr att Aamerican Saddelebred's är vackra? Har typ alltid drömt om att skaffa en sån när jag blir äldre/vuxen!     Ja - Enligt mig världens vackratse hästras! Vad tkr ni? Vilken är eran favvo ras? Skulle vara kul att veta!

Birke
0

*Menade American Saddlebred (Råkade skriva 2 a:n)

[slo]
0

Nja, tycker inte saddlebred är så vackra faktiskt. Men jag är mer kallblodsmänniska :)

ew
0

Jag tycker att frieser är hästarnas häst!:D

Molla
0

American Saddelebred's är snygga… Men har fått dille på Morgan hästar. Har aldrig träffat någon och vet inget om dom…men ack så snygga!

bubbelbubbel
0

scheisse slo ! är det mitt föls pappa ? ;)

[slo]
0

#5 Haha, det är en dansk snygging… ;) Visst  var han vacker :D

Lorita
0

Jag har liksom fastnat för Knabstrupper men jag gillar welsh jättemycket, det är därför jag har två knabstrupper med mycket Welsh blod

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

elin
0

fjording

/Elin

Snuttan2
0

Vilken snygg tinker!

Jag tror inte stenhårt på att någon ras är snyggare än någon annan, utan det är mkt hästen i sig, kombination utav hur just den hästen ser ut…

Birke
0

#2 Den var inte dålig den! Kallblods raser är såå snygga! Men själv har jag fastnat för just American Saddlebred's! MEn Clydesdale är också snygga.. Dom flesta raser är snygga X'D

davidia
0

alla hästar ´är ju otroligt fina!men jag har fastnat för shirehästen.och skulle absolut vilja ha en sån!

Lyrik
0

Kallblodstravare såklart! Men även engelskt fullblod (har haft en) och shetlandsponny (vill ha en till Lyrik).

Linjerat
1

Arabiskt Fullblod! =)

DojoKelder
0

Mustanger!!

Men om vi ska vara lite realistiska så tycker jag att varmbloden är helt underbart mysiga att vila ögat på..

thilda-
0

Varmblodstravare och Gotlandsruss "travare" ;)

Alex
0

Är inte så förtjust i saddlebreeds.. Är väl mer eller mindre insnöad på islänningar, inte många andra raser som kan komma in och charma mig. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[slo]
0

#16 Inte ens ett litet vitt kex? ;)

Maja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#17 - Kexet var min ponny ju.. <3 :P Alex tycker mest om paprika.. ^^

AnnaLundin
0

#14 Varmbloden? Kan du inte vara lite mer specifik än så? Varmblod kan ju vara så hmla många olika modeller, t.ex vbl ridhästar, vbl travhästar, frieserhästar, morgan, etc…

(jag jobbar bara på att få fler att förstå att varmblod är en hästtyp och att det inte är självklart att varmblod=varmblodig travhäst)

Dior
0

Tycker american saddlebreeds är urtjusiga, liksom arabiska fullblod, friser, russ och shetland, och en hel del andra.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Alex
0

#17 Nää, det är bara Maja som är konstig och tycker om kex ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Milli
0

Tycker araber är vackra

J-Parnebo
0

welsh och islandshäst är min favvoriter :)

Marster
0

American Saddlebred är super vackra :D

gillar hackney kanske för att jag har en hackney x'D

DojoKelder
0

#19 varmblods travare!!

AusaBausa
0

Älskar shetlands ponny och Varmblods travare ;-D

kan ju bero på att jag har det!

swedensess
0

jag gillar shire XD

men jag bryr mej inte så mkt tycker typ alla hästar är fina X'P

paronskrutten
0

Gillar Nordsvenskar, Ardenner, Welsh, och så shettisar :P

Helena

emsems
0

halvblod! tycker om snygga halvblod =)

Sussi
0

Shires är absolut de vackraste. Har alltid velat ha en men ändrade åsikt då det kom en till "mitt" stall, bara två år men stort som ett hus. Insåg att den är kanske liiite för stor.

Emmelie
0

Tinker, Frieser och Shire är så OTROLIGT vackra! Jag har aldrig ridit en Shire men de andra två har jag stor erfarenhet utav. Dessvärre måste jag säga att de lite mer nättare och ädlare hästarna eller vad man skall kalla dem passar mig mer till sättet. Men jag har änsålänge inte fastnat för ng sådan utseendemässigt sett.

Heiskanen
0

Lippizaner och Frieser, bla Shetland, Welsh, Fjording, Quarter häst Och Den finaste av dom alla är Arabiskt Fullblod.

På Bilden är det en häst som heter Bojjen.
Han är Welsh och väldigt pigg =)

Tappsveden
0

Här kommer en bild på mina två damer som är just av rasen american saddlebred! Thengilya och starlight

kimpiish
0

jag gillar arabkorsningar,shettisar och travare!(kanske de är för att jag har allt av dom raserna!XD)

på bilden är det min arab korsning Junior :D

kimpiish
0

en bild till XD

Josefineep
0

Precis som Alex helt insnöad på islänningar <3

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

AusaBausa
0

mina vackra shetlandponnys..:-)

Ledin
0

förr kunde jag svara rakt av welsh men det e svårt jag går på lite hur dom är byggda o vad den säger mig personligen. Behöver inte vara den snyggaste i stallet som jag faller för kan vara den fulaste med :) Men som ras jag gillar är welsh.

Loa-bg
0

I Sverige finns det ca 200 American Curly, i hela världen ca 4000. Jag har två av dom och jag måste säga att det är en rysligt trevlig hästras! Båda mina är snälla, lugna, pigga, kloka och mycket sammarbetsvilliga. Rasen är känd för ett mycket fint lynne :)

Bild: Storm Dancer, ett litet hopp

NinaToy
0

HAFLINGER!!!

NinaToy
0

http://www.haflinger-dth.dk/liz_nassin.htm

När jag var typ 8-12 år skötte jag en ponny på ridskolan, det var min absoluta favorit, han vart så snäll mot mig och dum mot alla andra ;) Här är hans pappa! Tycker han är jättefin :)

Tyvärr fick han problem i bena och ridskolan skulle avliva honom, vi gjorde ALLT för att köpa honom… Vi fick inte och jag har avskytt den ridskolan sen dess. :)

Maja
0

#41 - Om pappan är född 2003, hur ung var hans avkomma som du skötte då? :P

Loa-bg
0

#42 Står det inte att pappan är född -87…?

AusaBausa
0

#43 jo född 1987!

Buuc
0

Jag tycker inte alls om Saddlebreds.. Däremot Missouri Fox Trotter tycker jag är vackra!

tantnett
0

Frieserhästarna samt Andaluser är mycket vackra tycker jag.

Samt min lille nordis när han inte är grästjock.    Glad

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Ledin
0

#39 jag har hört att dom ska vara jätte trevliga hästar jag har själv aldrig träffat en sådan, kan inte du visa några bilder på dina gärna på vintern då dom har den där lockiga pälsen ;) visst är et väll så att den lockar sig mera när dom är blöta som pudlar typ :)

Maja
0

#43-44 - Det var en annan länk innan. ;) På en brun kuse. :P

Klasselover
0

Vbltravare, islänningar och tinkrar är helt underbara att vila ögonen på :D

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

J-Parnebo
0

welshar gillar jag verkligen, pga jag har en. men alltid gillat welsh och new forest . x)

Caspianowner
0

Araben som den såg ut på gamla dar, då menat den äldre modellen.

Av de mindre raserna har jag blivit svag för Caspisk häst.

youtube1
0

jag gillar alla hastar sperielt gotlandsruss och ardenners

exitingsvillemo
0

finns det ngt vackrare än en maffig, PRE :O) Är jätte svag för alla PRE hästar.

Spiritinthesky
0

PRE , tinkrar och engelska fullblod, *ler drömmande*

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Jojaton
0

Frieserhästar är ju så gudomligt snygga! Men det finns många fina raser, typ PRE, Welsh (spec. Sek. B är jag förtjust i) Arbiska fullblod mm.

Johanna - Instagram

Clownfejs
0

jag e väldigt mycket för friser :D

Det e en häst som jag kommer att köpa sen i framtiden.

MLphoto
0

Friesern är det självklara valet, men strax under så kommer Andalusiern och Nordsvensken. :)

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

MalinLussmann
0

#15 ponnyn jag ska köpa är en korsning av dom två raserna ;D

Kristall
0

Jag har en förkärlek till camarguehästar, lipizzaner och lusitano.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Mantissa
3

ja de är vackra. Men en ras som alltid lite tar andan ur mig är de mer extrema akhal tekeerna😍
Ingen ras för mig men uj vilket ögongodis!

Caroline L
2

Jag bara älskar varmblodstravare. Dom ligger så djupt i mitt hjärta. Efter det är mustanger och araber otroligt vackra! Arab skimmlar (avblekbar) med tjock vinterpäls åhåå så söta!!!!

CorneliaAndersson
0

Svenskt Halvblod och Engelskt Fullblod är de finaste enl. Mig!;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

majaliten
0

Halvblod av alla typer Svens polsk tysk lettisk ja alltihoppa Halvblod inget annat

[[AcsJulia]]
1

Själv är jag shettisfrälst! <3 Det är nog kontrasten hos dem jag älskar… Små ponnyer med en stor häst psyke. Inte sällan har de en sådan där härlig glimt i ögat!

komkoma
1

en fux med bred bläs och vita strumpor i halvblodsmodell, gärna lite konkavt huvud, Välmusklad, kortklippt man och gärna betandes i solskenet så att hästen får en guldgloriga runt sig.. Där har ni den finaste hästen <3