Sommarpålle
Jepp, detta år är det dags för min första sommarpålle och jag är riktigt peppad. MEN ponnyerna därifrån som jag ska hyra är vanliga lektionshästar och problemet med mig är att jag alltid dras till de problematiska hästarna som ingen tycker om. Det har jag gjort ändå sedan jag var liten, eftersom att jag vill ge de icke populära ponnyerna en chans och dessutom få ha dem för mig själv, hehe :)
Men den här icke-populära ponnyn som jag ska hyra är en riktigt tornado. Snäll i stallet, men kräver en ryttare med skinn på näsan. Och jag har inte ridit på jättelänge. Saken är den; måste man provrida sin sommarhäst? Jag vill väldigt gärna få med mig träns och sadel, men jag vågar inte provrida. Att rida är inte det viktiga, men om jag ska göra det vill jag gärna försöka i en lugn miljö och helst testa mig fram. Särskilt eftersom ponnyn är lite galen. Är det möjligt att skippa provridning eller brukar det vara ett måste? Jag vet att jag låter feg, men är det möjligt att bara få ponnyn visad?
Är nämligen så himla bra på att göra bort mig och har alltid varit rädd för att bli dömd. Och särskilt nu när jag inte har ridit på länge och mina ridkunskaper inte är riktigt fräscha.
Därför skulle det vara en sådan jävla lättnad att bara få ponnyn visad av någon annan och få greja lite med den i stallet. Tror ni att det är möjligt?
Jätteglad för svar! :)
( Röstningen är lite missbildad… Frågan är om du skulle hyra ut en lektionsponny utan provridning om köparen var hästkunnig utöver ridningen eller om du inte skulle det :) )
Medarbetare på Jättekanin.