Och hur gör jag detta?
Mamma är på att skaffa foderhäst dock inte pappa. Tips på hur man kan övertala han? ^^
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
Påpeka att en (nästan) egen häst är hälsosammare än att hänga med kompisarna ut på stan, ger regelbunden motion och frisk luft och lär dig ta ansvar och fatta egna beslut.
Att ha hand om en häst gör att du mentalt mognar snabbare eftersom du har ansvar för en annan levande varelse, utveclas till en bra och säker ledare eftersom en häst kräver det i sin ryttare och håller dig friskare eftersom du tränar ute i friska luften i stället för att hänga på stan.
Är han inte övertygad kan ni gå in på vad du annars skulle fylla din fritid med. Sociala medier är inte heller riskfritt och jag tror han föredrar att du är i stallet i stället för att springa runt på stan.
Stallet är också en ventil för det tryck på prestation och skönhet som många unga i dag upplever och kommer därför vara en mycket god inverkan på din mentala hälsa.
Att du klarar av att ta hand om en häst ger dig också ökat själförtroende och en hälsosam distans mellan vad du vill och vad andra tycker, vilket kraftigt ökar din motståndskraft mot grupptryck. Detta leder troligtvis till en senare alkoholdebut, vilket bevisligen leder till minskad risk för missbruk, och mindre risk att du börjar röka.
Kanske funkar något i stil med "jag lovar att inte smaka på alkohol före min 18-årsdag om jag får en foderhäst", de flesta föräldrar är ju trots allt mycket mer rädda för vad som kan hända dig med alkohol än vad som kan hända dig med en häst. Var bara noga med att du sedan håller vad du lovat oavsett vilka frestelser du stöter på så du inte förlorar både häst och förtroende för att du överskattat din förmåga att stå emot.
Lycka till!
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Tack så jättemycket! Ska verkligen försöka med dessa tips, jättebra tips :)
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.