Hästgodis (hemmagjort)
Hej!
Jag mosade bananer och krossade knäckebröd, sedan så "geggade" jag ihop allt till små bollar och la de i ugnen, nu har de torkat, kan jag ge de till hästarna? :D
MVH
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Lite beroende på vilket knäckebröd man har kan brödet väl vara mer eller mindre nyttigt, dock tror jag inte att det är farligt eller så🙂! Med bananen är jag osäker… Skalet bör du nog inte ge hur som helst, det kan nog vara giftigt, men själva innehållet vet jag inte riktigt hur det är med. *Ser om någon annan som vet kan svara i tråden om själva bananen*
Om allt är nyttigt och "giftfritt", så bra idé 👍

Vet dem ser ger bananer till hästar, utan skal.;) Har läst i en bok att det inte är farligt. =) Min ponny älskar clementiner. ;)
banan är väldigt nyttigt för hästar Innehåller ett ämne som motverkar svullnader och kliandet av mygg och knott bett tex.
Det låter bra tycker jag! testa och se om de tycker om det.
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Bra idé, får jag fixa någon gång :)
Jag har också gjort eget hästgodis. tog en morot, 1 äpple, havregryn, vatten och något mer och så rev jag det och blandade ihop allting, in i ugnen med det :) Hästarna fullkomligt älskade det och brummade på mig i stallgången.
Hmm,, visste att de här skulle ha bättre svar än mig ;))
Jag tänkte på detta:
Hur många grader hade du ugnen på?
Hur länge var ''kakorna'' i ugnen?
Hur stora gjorde du kakorna? :))
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
5# 250 grader
CA 1o mn
Typ.. lika stora som en 5 krona
Tack alla, ska se om hästarna gillar det!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Okaay,, måste testa!;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus