Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 764 ggr
Wilma03
0

Smeknamn?

Nu är det så att min hästs namn är förbaskat jobbigt att använda när man kallar på henne. Har funderat på något smeknamn men där tar min fantasi slut.

Tänkte att ni kanske kan hjälpa mig!

Damen heter Persos Seagal och är 12 år, varmblodstravare.

Tyvärr verkar det inte fungera att ladda upp någon bild just nu.

Eldlilja
0

Min första tanke är "Seagull" (fiskmås på engelska) 😃! Vet ej om det passar din flicka men det liknar namnet lite 😇

Simlover
0

Min tanke var Sissi eller Perrie!

Aribigga
0

Persi🙂

lurvponnyn.vimeddjur.se

Wilma03
0

#2 Sissi känns ju i alla fall som ett smeknamn som är lätt att använda.

Kan ju säga att just nu är det inte roligt att ropa på damen för Seagal är mer tungvrickarnamn än man tror..

moa rask
0

Kanske Sea?

CelsiusT
0

Saga, Sega, Svea, Eagle (engelskt uttal),

Medarbetare på westernridning.ifokus

Wilma03
0

Förra ägarna kallade henne för snigeln, eftersom hon var så seg i snabbjobben på travet. Känns inte som ett så roligt smeknamn bara…

CelsiusT
0

Men hur uttalar du namnet idag? Jag hade kunnat tänkt mig Sega eller Segall (fast med samma stavning hon har idag), det är ju inte svårt att uttala.

MoonysElin
0

Hade det varit min häst hade det väl blivit typ Sesse eller bara Segall som smeknamn, enkelt och lätt. Alternativt tex Sessan eller något sådant enkelt.

Bruhn
0

Gullan eller Måsen

Wilma03
0

Jag uttalar det som det stavas, att uttala det Segall skulle bara få mig att tänka på en viss skådespelare =P.

Dessutom kan jag inte låta bli att tycka att den stackars hästen har fått ett av jordens fulaste namn.
Hagkompisen heter Shelfie (Persos Shelfie egentligen) vilket känns bra mycket bättre att säga.

CelsiusT
0

Vilken skådis tänker du på? Finns många som heter segall, både regisörer och skådespelare, men det gör väl inget ;P

Sigall då? Med uttal som "sea" (hav på engelska med engelsktuttal)..

CelsiusT
0

Eller då Svea, det tycker jag är ett fint namn och det skulle ju passat in. Istället för Sea som ju annars lätt hade blivit en förkortning av namnet så förenklar man uttalet och lägger till v:et ;P

Wilma03
1

Svea är ju så fult så det blir tufft! =) Det tål att fundera på lite men lutar nog fasen åt det hållet. Gillade det! =)