Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 435 ggr
CarCar
0

*Film*

Var med på programridning med min fyraåring igår. Första gången han såg dressyrstaket och gick ett helt program. Han var jätteduktig =) Lite springig i galopparbetet men han är inte helt igång ännu så han orkar inte riktigt bära sig.

Kommentera gärna =)

FILM PROGRAMRIDNING

/CarCar

Cilla89
0

ser mkt fint ut :) trevliga, stora, rörliga gångarter :) vad är det för häst?

CarCar
0

Ett halvblod efter Majim G - Democritos.. Har ridit in och utbildat honom själv. Tanken är att han ska bli fälttävlanshäst såsmåningom..

bubbelbubbel
0

såg ju jättebra ut ju ! :D du är duktig :)

gejsa
0

Fasiken vad fint han går för att vara 4 år. När började du rida in den hästen? Vår 4 åring kan bara skritt, trav och galopp än så länge.

CarCar
0

#4 Jag fick honom 18februari 2006, då var han lite sadelvan men jag började ändå från början, så jag skrittade på honom första gången 12mars. Sedan hade jag honom till 13maj då jag visade honom på treårstestet. Då gick han i skritt, trav, galopp i en ganska öppen och trevlig form, hade mest arbetat på att få honom att gå framåt då han kunde vara lite slö. Satt på honom/red ca 20gånger under den perioden.. (Märks det att jag skriver upp allting jag gör?)

Sedan fick han vila tills jag köpte honom 13december 2006. Då var det dags att sakta men säkert rida igång honom igen och nu i början av sommaren fick han en vila på en månad så han har varit igång i ca 3 veckor nu.

Utbildningsnivån just nu är att han har gått 90cm Clearround och gått igenom programridningen (LB:1) på 60%.

Ska rida honom och tävla lite nu fram tills kvalitétsbedömningen som är den 15-16september. Efter det ska han få en välförtjänt vila på 1-2månader innan det är dags för att börja kvala till Falsterbo =)

gejsa
0

Herregud då måste han vara väldigt lättlärd. Slö är Sorro med men han har fina steg. Får se om fodervärden kan göra honom fin. Vi har ju inte tid att rida igång 4 hästar.

Hade du honom på prov först och köpte honom sedan eller hur gjorde ni?

gejsa
0

dubbelt

CarCar
0

#6 Jag hade honom på inridning åt uppfödaren. Hjälpte till hemma hos henne väldigt mycket och fick då erbjudandet om att ta honom och rida in för att visa på treårstestet. Jag tyckte att det var en kul grej och en bra merit så jag tackade ja. Att jag sedan köpte honom var inget självklart utan jag var utan häst ett par månader och bestämde mig sedan för att det var honom jag ville ha.

gejsa
0

Ok, då förstår jag. Ledsen att det blev dubbelt. hehe

CarCar
0

#6 Så ni ska lämna ut honom på foder? Har han redan åkt eller? Jag hänger inte med så mycket på forumet när jag jobbar, men nu har min semester börjat =)

gejsa
0

Ja, vi var ut och tittade på det eventuella stallet i går. Även Gejsa ska ut om vi hittar något. Vi hade en som ville ha Gejsa men jag sa ifrån pga vägen som dom var tvungna att gå över vid ridning och till sommarhagen. Det var en 90-väg och Gejsa kan ju tex slita sig och springa över vägen osv.

Anna
0

Vilken fin häst! =) Jättefint steg tycker jag och du rider honom bra.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

CarCar
0

#3 #12 Tack =)

CarCar
0

#11 Ok, vad har ni kvar hemma då? Fille och?

Thorsson
0

Jättefint :) Liksa så hästen och steget :D

anna.
0

Va fint det såg ut! :D Snygginghäst där ;D

gejsa
0

#14# Än så länge är alla 4 hästarna hemma. Men det är tänkt att Fille och Gobban ska stanna och att Gejsa och Sorro åker bort på foder med ev försäljning sedan. Vi får se.

CarCar
0

*putt*

MiaMaria
0

Ohh en Majim-bäbis, kul o se! =) Han såg trevligt ut, väldigt mkt unghäst än men de får han ju vara =)

CarCar
0

#19 Han växer nog till sig såsmåningom.. Det får ta den tid det tar =)