Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 870 ggr
bambiiii
0

Livrädd

Hej, jag är jätterädd att jag ska ramla ner och slå mig… eller dö

Jag är nybörjare, ganska rädd för hästar men älskar de extremt.

Vet inte om jag vågar rida då jag har hört massa ridolyckor..

Nu kanske ni tycker att jag är töntig, men är så rädd så att jag skakar. 😕

Kan ni hjälpa mig?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[exotic]
0

Prata med ridläraren och säg hur du känner,
är det ett bra ställe så förstår dom dig och du kan få rida bara den lugnaste ponnyn ett tag. Det är absolut inget att skämmas för.
Ta hjälp av dina föräldrar.

bambiiii
0

1# okej, tack

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Zaphix
2

Jag är också rädd för att rida, ändå har jag egen häst som jag rider.

Jag tänker ständigt på alla saker jag kan ramla av på, bli spetsad på staketpinnar eller bryta ryggen på stenar. Ser hela tiden nya sätt att dö på. Men framför allt är jag rädd för att gå omkull, vilket gör att jag är rädd för att galoppera i paddocken då jag inbillar mig att vi kommer gå omkull i hörnen. Gillar inte att rida i ridhus då jag är rädd att hästen ska slira på underlaget och gå omkull.

Jag är rätt feg av mig som person och vet att det är farligt att rida, så därför är jag rädd när jag rider.

Men det som hjälper mig är att jag faktiskt vill komma över min rädsla då jag älskar att rida. Har en ridtränare som pushar mig lagomt mycket från marken också så jag utmanar mina rädslor där.

Men den allra största motivationen till att våga rida är att jag frågar mig om ridningen är värt det. Jag vet att det är farligt och att jag kan dö, men ändå är det så roligt att rida att det är värt risken. Så jag rider ändå, fast jag är rädd.